پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تجمع ضد سعودی حوزه یزد

حوزه/ طلاب و روحانیون یزدی با سردادن شعار هیهات منا الذله، همدردی خود را با شیعیان مظلوم عربستان ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، سه شنبه مدرسه علمیه مصلی یزد، حال و هوای دیگری داشت و جمعی از طلاب و روحانیون یزدی خود را برای حضور در تجمع ضد آل سعود به این مدرسه رساندند.

طلاب و روحانیون از همه مدارس علمیه شهر یزد از جمله خان، مصلی، مدینةالعلم کاظمیه، شفیعیه و امام(ره) حضور یافتند.

در این تجمع حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد و دکتر دهشیری رئیس کل دادگستری استان به جمع طلاب و اساتید معترض به جنایات آل سعود پیوستند.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس طلاب و شرکت کنندگان این مراسم اعتراض خود را نسبت به جنایات اخیر آل سعود و تبعیض نسبت شیعیان این کشور اعلام کردند. شرکت کنندگان شعارهایی از جمله هیهات مناالذله، لبیک یا حسین (ع)، آل سعود نابود است چون بدتر از یهود است، و... جنایت آل سعود ملعون را سر دادند.

در پایان این مراسم، قطعنامه ای در محکومیت جنایات رژیم فاسد آل سعود توسط یکی از مسئولان حوزوی قرائت شد و شرکت کنندگان در پایان هر بند ندای تکبیر سر دادند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

فَأَخَذَتْهُمُ الصَّیْحَةُ بِالْحَقِّ فَجَعَلْنَاهُمْ غُثَاءً ۚ فَبُعْدًا لِلْقَوْمِ الظَّالِمِینَ [۴۱/مؤمنون]

با توجه به اقدام بی سابقه آل سعود و نیز جنایات ددمنشانه عوامل استکبار در پاکستان و افغانستان، بیانیه مدیریت حوزه علمیه استان یزد بدین شرح می باشد:
دست رژیم جنایتکار آل سعود به خون بسیاری از مظلومان در منطقه آلوده است و علمای آنها را با مبانی فکری - تکفیری ، تئوریزه کرده اند. تروریست ها در لبنان، افغانستان و پاکستان جنایت های متعددی را رقم زده اند .

رژیم جنایتکار آمریکا در بیش از صد جنگ، نقش آفرین بوده است. نظام فاسد و جنایتکار آمریکا، امروز هم بحران ساز است و هم بحران زیست، زیرا هرجا ظلمی باشد، اینها هستند و با این جنگها ارتزاق می کنند و به اسم منشور جهانی حقوق بشر ، انواع جرم ها را توجیه می کنند.

کشورهایی هم که به غرب تکیه کردند به سرنوشت بدی دچار شدند، ولی کشوری مثل ایران که متکی بر ایمان بود از سربلندی عظیمی در دنیا بهره مند است.

جنایات ظالمانه رژیم سعودی در اعدام دسته جمعی ده ها تن از شیعیان مظلوم و بی دفاع در یک روز دل ها را لبریز از اندوه و قلوب مؤمنین را جریحه دار کرد.

این جنایات گرچه با اتهام بستن دولت سعودی به این قربانیان مبنی بر داشتن افکار و عقائد نادرست و همکاری آنها با داعش و القاعده و انصارالله یمن صورت گرفت، اما محاکمه ای کاملا غیر عادلانه و مخالف با حقوق بشر بود که با حمایت و تائید آمریکا، غرب و رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت. مقابله با جریان های اصیل اسلامی، ضربه زدن به وحدت اسلامی و تلاش برای تحریک احساسات جریان ها و مذاهب مختلف اسلامی ، هدف اصلی جبهه استکبار است.

حوزه علمیه استان یزد این اقدام آل سعود و نیز جنایات عوامل استکبار در پاکستان و افغانستان را محکوم می نماید.


انتهای پیام-/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha