چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ مدیران مدارس علمیه خواهران استان گلستان در پیام های جداگانه ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی(ره) را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مدیران مدارس علمیه خواهران استان گلستان در پی ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی(ره) پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت مدیریت مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ الفقیه ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ.

خبر ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع معظم تقلید، استاد مهذب اخلاق حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی(رضوان الله علیه) که از شاگردان امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی و آیت الله گلپایگانی بوده‌اند، موجب تألم خاطر طلاب و فقدان ایشان خلإی عمیق برای طلاب و حوزه های علمیه است.

ایشان همواره با زبان گویای خود آموزه‌های اسلامی را بیان می‌کرد و خدمات بسیار گرانبهایی به جامعه اسلامی داشته اند.

مدیر، کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه طاهره(س) شهر انبارالوم، فقدان این عالم گرانقدر را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما، اساتید، فضلای حوزه‌های علمیه، عموم شیعیان و مسلمانان به ویژه مقلدین آن مرجع و همشهریان عزیز تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای روح بلند ایشان که مشتاق لقای پروردگار عالم بود، حشر و قرب با اولیای الهی خواهانیم.

* تألیف آثار فقهی به زبان فارسی، اردو و عربی یکی از خدمات آیت‌الله علوی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بود

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلآئِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُواْ الْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (نحل،۳۲)

رحلت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی «قدس الله نفسه الزکیه» موجب تألم خاطر شد.

آن مرجع عالیقدر در کنار تدریس فقه و اصول با تألیف آثار فقهی به زبان فارسی، اردو و عربی در وسعت دادن به جغرافیای اهل البیت علیهم السلام، ترویج علوم دینی، تربیت شاگردان مومن و انقلابی، با چهره ای مردمی و قلمی نافذ در خدمت و معرفی اسلام و انقلاب، شاگردی حضرات معصومین علیهم السلام را به احسن الوجه عملا معنا کردند.

اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان مینودشت این مصیبت جانسوز را به ساحت مقدس امام عصر(عج) و نائب المهدی حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای(مدظله العالی)، حوزه های علمیه، اساتید و شاگردان، مردم ولایتمدار ایران عزیز به ویژه مردم استان گلستان، بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال رحمت واسعه الهی و حشر و هم نشینی با اهل البیت(علیهم السلام) برای آن مرجع عالیقدر و صبر توأم با اجر برای بازماندگان و شاگردان مسئلت داریم.

تسلیت مدیریت مدرسه علمیه کوثر شهرستان علی‌آبادکتول:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت غمبار و اسفبار عالم ربانی و مرجع جلیل‌القدر آیت‌الله علوی‌گرگانی(ره) که از خدمت‌گزاران مکتب نورانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بودند را به حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید، به ویژه حوزه‌های علمیه گلستان و همچنین عموم شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.

آن عالم وارسته، عمر بابرکت خویش را در راه نشر معارف دین و تربیت شاگردان و تهذیب نفوس و ارتباط با آحاد مومنین گذراند.

رضوان الله علیه و حشره الله مع محمد و اهل بیته(علیهم‌السلام)

پیام مدیریت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

ارتحال عالم پارسا، محقق عالی‌قدر، مدافع اسلام و انقلاب و مرجع گران‌قدرجهان تشیع حضرت آیت الله علوی گرگانی(رضوان‌الله‌علیه) که عمر خود را در مسیر ترویج معارف دین و تربیت شاگردان فاضل و تبیین امور دین سپری نمودند، موجب تاثر گردید.

ضایعه رحلت این عالم گرانقدر را محضر امام عصر(عج)، حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان و ارادتمندان و حضور بیت معظم و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال حشر ایشان را با اولیاء مقربین خواستاریم و از درگاه پروردگار برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمائیم.

تسلیت مدرسه علمیه الزهراء(س) آزادشهر گلستان:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ الفقیه ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ.

خبر ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع معظم تقلید، استاد مهذب اخلاق حضرت آیت الله علوی گرگانی، رضوان الله علیه، موجب تألم خاطر طلاب و فقدان ایشان خلائی عمیق برای طلاب و حوزه های علمیه خصوصا استان گلستان گردید.

مدیریت مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آزادشهر فقدان این عالم گرانبها را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما، اساتید، فضلای حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان و مسلمانان به ویژه مقلدین آن مرجع تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای روح بلند ایشان که مشتاق لقای پروردگار عالم بود حشر و قرب با اولیای الهی خواهانیم.

مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیاء(عج) فاضل‌آباد:

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیءٌ الی یوم القیامه

طلاب، اساتید و کارکنان مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیاء (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) فاضل‌آباد ارتحال جانسوز عالم وارسته و مرجع عالیقدر آیت‌الله علوی گرگانی را به پیشگاه حضرت بقیه الله‌الاعظم(اواحنافداه) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مردم شریف ایران به خصوص مردم مومن استان گلستان و جامعه روحانیت و طلاب تسلیت عرض می نماید.

این عالم بزرگوار و بصیر و انقلابی سالها در حوزه های علمیه به نشر معارف اسلامی و ترویج علوم مکتب اهل بیت علیهم السلام همت گماشت و به تربیت طلاب و فضلای گرانقدر پرداخته است.

بی شک فقدان این عالم بزرگ که علاوه بر کمالات علمی و روحی در نهایت ساده زیستی و تواضع و اخلاق نیکو برجسته بودند، خسارتی جبران ناپذیر برای کشور و به خصوص جوامع علمی و حوزوی خواهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha