دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق

حوزه/ نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار فرج فقط یک آرزو نیست که فقط منتظر باشیم تا آن حضرت ظهور کند و مشکلات را برطرف نماید، بلکه انتظار فرج از مقوله عمل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت الله سید مجتبی حسینی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، گفت: طبق آیات قرآن کریم، ما نباید در برابر دشمنان خودباخته و ضعیف النفس باشیم، بنابراین کسانی که ایمان آوردند و عمل نیک انجام دادند و یکدیگر را به صبر و گرفتن حق سفارش می‌کنند، زیان نمی بینند.

وی با بیان اینکه در برابر مشکلاتی مانند فقر و ناداری و مواجهه با بعضی بی‌عدالتی‌ها باید صبور و شکور باشیم، بیان کرد: مطالبه و درخواست هم باید داشت، اما صبر هم پیشه کنیم.

آیت الله حسینی اظهار کرد: حضرت مهدی (عج) غایب است اما برکت و فیض آن حضرت همیشه در زندگی مسلمانان جاری است.

وی با بیان اینکه طبق روایات بهترین اعمال انتظار فرج است، افزود: انتظار فرج فقط یک آرزو نیست که فقط منتظر باشیم تا آن حضرت ظهور کند و مشکلات را برطرف نماید، بلکه انتظار فرج از مقوله عمل است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انتظار ظهور، یعنی آنچه را که می‌خواهیم آن حضرت محقق کند ما هم در زندگی به آن عمل کنیم، بنابراین کسی که عدالت خواه است و نظام‌های باطل را نمی‌پذیرد، مخالف با حرام خواری، تقلب و کارهای خلاف است، منتظر امام زمان(عج) خواهد بود و اگر گناه و کار خلاف انجام دهیم، نمی‌توان خود را منتظر ظهور بنامیم.

آیت الله حسینی گفت: انتظار فرج این است که در کار، فکر و تعامل‌مان با دیگران از نظر فردی و اجتماعی باید منطبق با چیزی باشد که آرزو داریم امام زمان(عج) برای آن ظهور کند.

وی افزود: ما اگر منتظر امام عصر(عج) هستیم باید از موحدان باشیم و از کسانی باشیم که زمینه ظهور را فراهم کنیم، بنابراین کسی که آرزو دارد نظام‌های باطل دنیوی روی کار بیاید، منتظر ظهور نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha