سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نظری منفرد

حوزه/ حضرت امیرالمومنین علیه السلام در خطبه۱۳۸ نهج البلاغه به امام عصر علیه السلام اشاره کرده اند و فرموده اند حضرت امام عصر(عج) مردم را از هواپرستی به خداپرستی دعوت می کنند و این کار بسیار مشکلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد امروز در مراسم سالروز نیمه شعبان ولادت امام عصر(عج) که با حضور جمعی از اساتید، فضلا، طلاب و عموم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دفتر مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به خطبه ۱۳۸ نهج البلاغه به تبیین سیره امام زمان(عج) پرداخت.

وی گفت: نیمه شعبان که در روایات اسلامی از نظر فضیلت و اهمیت همانند شب قدر دانسته شده است بسیار مهم است و نقل است که پیامبر گرامی اسلام(ص) در این شب با فضیلت تا صبح مشغول عبادت و راز و نیاز بودند.

این استاد حوزه خاطر نشان ساخت: خدای متعال در این ماه با عظمت هم رزق مادی می دهد به بندگان خود و هم رزق معنوی، و فرصت مناسبی است تا برای درک فضیلت ماه مبارک رمضان خود را آماده سازیم.

سخنران این مراسم تاکید کرد: حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) در خطبه۱۳۸ نهج البلاغه به امام عصر علیه السلام اشاره کرده اند و فرموده اند حضرت امام عصر(عج) مردم را از هواپرستی به خداپرستی دعوت می کنند و این کار بسیار مشکلی است.

سخنران این مراسم گفت: هواپرستی که منشا بسیاری از گناهان است انسان را به شهوت و شکم پرستی می کشاند و باعث ضلالت و گمراهی انسان ها می شود و یکی از اساسی ترین کارهای امام عصر(عج) این است که جلوی این هواپرستی را گرفته و دین خدا را به صورت کامل در دنیا محقق می سازند.

وی افزود: طبق روایات اسلامی یکی از کارهای مهم امام زمان(عج) این است که دنیا را پر از عدل و داد می کنند بعد از اینکه پر از ظلم و جور می شود اما این به تنهایی نیست بلکه مطابق خطبه۱۳۸ نهج البلاغه حضرت مردم را از تفسیر به رای کردن قرآن به تفسیر حقیقی قرآن می کشانند چرا که مردم در آخرالزمان قرآن را مطابق میل خود و هوا و هوس خود تفسیر می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با طرح این پرسش که چگونه ممکن است با این همه پیشرفت علمی و سلاح های جنگی چگونه حضرت با شمشیر قیام می کنند گفت: در این مورد دو احتمال مطرح است، اول اینکه شمشیر کنایه از ابزار جنگی است و سنبل سلاح است و اسب نیز سمبل مرکب است و احتمال بعدی اینکه بله حضرت با شمشیر و اسب قیام می کنند و همه علوم و سلاح ها نیز در اختیار آن حضرت است.

این استاد حوزه در پایان سخنان خود با اشاره به مقوله مهم و سرنوشت ساز انتظار تاکید کرد: منتظر واقعی تنها به زبان گفتن نیست بلکه باید اسبابی باشد که این انتظار حقیقی و واقعی باشد و در حد توان خود شرایط را برای حکومت جهانی حضرت مهیا سازیم نه اینکه به زبان بگوییم ما منتظر هستیم اما در راه حضرت قدیم برنداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین افشاری IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    اللهم صلی علی محمدوآل محمدالائمه والمهدیین وسلم تسلیماکثیرا
  • حسین افشاری IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    اللهم صلی علی محمدوآل محمدالائمه والمهدیین وسلم تسلیماکثیرا