سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ائمه جمعه جنوب فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ما در نظام اسلامی ادعای اعجاز نداریم و بی عدالتی که مردم از آن ناراحت هستند جزو اسلام نیست و به کارکرد مدیران بر می گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، شامگاه شنبه در همایش طلاب و روحانیون جنوب استان فارس که در مدرسه علمیه رضویه لامرد برگزار شد، با اشاره به اینکه هرچه در این عالم رخ می دهد بدون خواست خداوند امکان پذیر نیست، اظهار کرد: کار با اذن خداوند یک پایه جهان بینی است؛ باید هرکاری را که می خواهیم آغاز کنیم بر این اساس باشد تا به نتیجه برسیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه فعالیت هایی که در این دنیا صورت می گیرد با اجازه خداوند است، تاکید کرد: هیچ کاری بدون اذن خداوند صورت نمی گیرد؛ این سخن باور عمومی ما است و اگر غیر از این پایه برنامه ریزی صورت بگیرد کارها بر زمین خواهد خورد.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، برخی توحید را تا جایی که بدون اجازه خداوند کاری صورت نمی گیرد به خوبی بلد هستند، اما متوجه نکته دیگر که آیا ما وظیفه دیگری داریم یا نداریم، نیستند؛ برنامه های ما بر پایه وظیفه تعریف شده است؛ توحید به ما می گوید کار دست خداوند است، اگر نماز هم می خوانیم توحید الهی نصیب ما می شود، اما بحث دوم این است که آیا ما وظیفه ای هم داریم؟.

نماینده ولی فقیه در فارس به تکلیف مداری انسان اشاره کرد و بیان داشت: ما مکلف به انجام وظیفه هستیم نتیجه دست خداوند است، بنابراین وظایف خود را به عنوان یک انسان مسلمان باید تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه باید تقسیم کار کنیم تا فعالیت ها به نحو مطلوبی به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: باید وظیفه ملی تعریف و تقسیم کار کنیم؛ تقسیم کار میان روحانیت به صورت طبیعی انجام می شود، اما اگر می خواهیم مدیریت کنیم باید به یک شکلی ساماندهی کنیم، باید هر شخص مسئولیت خود را ناظر به جایی که است تشخیص دهد و خدمت کند.

امام جمعه شیراز افزود: برخی زبان انتقاد قوی دارند، ولی عیب گرفتن کار را درست نمی کند، بنابراین هرکس در محدوده خود کار خودش را انجام دهد؛ اگر بنا است تقسیم کار کنیم، روحانیت وظیفه دینی و فرهنگی دارد، این را نمی توان انکار کرد، این قسمت را هرکس دیگری بخواهد به میدان بیاید مردم آن را تحویل نمی گیرند.

وی ادامه داد: تجریه در زمینه حکومت به سبک جمهوری اسلامی ۴۳ سال است. امام راحل آغاز کار و یک شکل جدید را پیشنهاد داد که آن ولایت وفقیه بود چیزی که در این روز ها بیشترین حمله را به خود می بیند؛ ما در نظام اسلامی ادعای اعجاز نداریم و بی عدالتی که مردم از آن ناراحت هستند جزو اسلام نیست و به کارکرد مدیران بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: مدعی اعجاز در انقلاب اسلامی نیستیم، بلکه می خواهیم کاری بر مبنای دانش و منطق ارائه می دهیم، اما منتظر مردی هستیم که عصای موسی در دست او است، ولی دست ما نیست، بنابراین عرصه کار ما علمی و منطقی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: یک بخش عمل به بیانیه گام دوم آمدن جوانان پای کار است، قسمت دیگر عمل به وظایف است، از این رو هر شخصی باید در حیطه کار خود به وظایف خود عمل کند.

وی در پایان با اشاره به مسئولیت های اجتماعی، اظهار کرد: شرکت ها و مجموعه های صنعتی جنوب استان فارس نسبت به عرصه های فرهنگی و اجتماعی مسئول هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha