یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1017054
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
قران

حوزه/ حجت الاسلام بلک از برگزاری ۴۰ محفل قرآنی در بقاع متبرکه اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه در این ایام با توجه به برداشتن محدودیت‌ها، برگزاری محافل قرآنی را در بقاع متبرکه استان اصفهان، با جدیت بیشتری بدنبال می کنیم، اظهار کرد: سال گذشته پنج محفل قرآنی داشتیم و امسال این آمار به بیش از ۴۰ محفل افزایش یافته است.

وی با اشاره به برپایی سفره‌های افطار در امامزادگان استان اصفهان گفت: برخی از این افطاری ها به صورت بسته‌های معیشتی و برخی نیز در امامزادگان پذیرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص اهمیت ماه مبارک رمضان نیز گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و این امر شرافت این ماه را نشان می‌دهد، روزه داری به نوعی ادب شرافت ماه مبارک رمضان است که برای استقبال از نزول قرآن کریم است، بنابراین باید حریم قدسی و معنوی این ماه را حفظ کنیم و این امر الهی را انجام دهیم.

حجت الاسلام بلک گفت: باید در این ماه از هر آنچه که ممکن است به حرمت این ماه آسیب بزند پرهیز کنیم و از روزه خواری علنی بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه ارج نهادن به قرآن کریم نیز از دیگر وظایف مسلمانان در این ماه است که باید به همه جنبه های آن از جمله تلاوت، تفسیر، تدبر به قرآن و عمل به آیات الهی را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام بلک ادامه داد: ترک گناه بهترین کاری است که ما در نتیجه روزه داری خود می توانیم انجام دهیم، صله ارحام، بخشش، مهربانی و توجه به کودکان و مستمندان نیز از دیگر اعمال توصیه شده برای ماه مبارک رمضان است.

وی گفت: توجه به نماز جماعت و اول وقت و رونق دادن به مساجد نیز از وظایف دینی ما در ماه مبارک رمضان است که نتیجه آن مهیا شدن برای صبر و بردباری اجتماعی برای رسیدن به اهداف متعالی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha