پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام لقمانی

حوزه/خطیب حوزوی بر لزوم رعایت اصولی چون شیرین سازی و آسان سازی مباحث معنوی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام لقمانی در نشست هم اندیشی وعاظ و خطبای برجسته کشور که پیرامون توسعه جلسات قرآنی خانگی در جمکران برگزار شد، گفت: با توجه به تجربیاتی که در حوزه دانشگاه داریم دانشجویان از مباحث قرآنی استقبال می کنند ولی شروطی لازم است.

وی، افزود: اولین شرط، بیان زیبا و شاد و جذاب مباحث است. شیرین سازی مباحث محتوایی امور فرهنگی به معروف اجتماعی و عرفی مبدل می کنند.

این خطیب حوزوی، بیان کرد: پس از شیرین سازی باید به آسان سازی بپردازیم برخی از ترجمه های متون دینی نیازمند ترجمه هستند. برخی ترجمه های قرآنی به حدی زیبا هستند که خواننده را به ذوق می آورد.

وی، اظهارکرد: پس از آن باید به دنبال کوتاه سازی مباحث قرآنی برویم. همچنین پس از این مورد باید به دنبال کاربردی سازی مخاطبان برویم. آیت الله العظمی جوادی آملی می گفتند که شخصیت مبلغان تخصصی را باید از بین طلاب جوان شکل دهید.

حجت الاسلام لقمانی اظهارکرد: اگر بتوانیم فعالیت های شکلی و ملی را در قالب های محتوایی غنی و شیرین نشر دهیم تاثیرات عمیقی به جای خواهد گذاشت.

وی گفت: اصل انقلاب با جلسات خانگی مراجع مرحوم و فعلی ما شکل گرفت. می توانیم این جلسات را در خانه ها شکل دهیم. به حدی می توانیم طلاب مستعد را جمع کنیم که حد و کران ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha