شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آرامش

حوزه/رمان "آرامش" روایتگر داستانی جذاب از درون سازمان مجاهدین خلق است که البته به زندگی امروز در جریان فضای مجازی گره می خورد و این کتاب خواندنی اخیراً به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این اثر با نگاهی داستانی از زوایای مختلف به موضوع بر هم خوردن تعادل زندگی‌ افراد می‌پردازد. مرتضی احمر در کتاب «آرامش» از شخصی به نام محسن می‌گوید. محسن کسی است که در رمان «نفر پنجم» نوجوانی‌اش را با عضویت در گروهی که علیه رژیم پهلوی مبارزات مسلحانه داشته طی کرده و در نهایت دستگیر می‌شود و در این داستان، پیرمردی است که همراه با مریضی لاعلاجش، منتظر مرگ است.

او خاطرات خود و سازمان مجاهدین را از برهم زدن آرامش مردم برای نوه‌اش تعریف می‌کند. به موازات همین داستان روایت دیگری در کتاب شروع می‌شود از زندگی زنی که در گرداب دنیای مجازی به دام افتاده و درحال بلعیدن خودش و همسرش است. احمر در کتاب جدیدش از شبکه‌های اجتماعی به عنوان عاملی دیگری برای برهم خوردن آرامش حرف به میان آورده که زندگی زوج جوانی به نام مهرداد و ستاره را مورد هدف قرار داده است. این نویسنده جوان با راهکارهای روانشناسی به سراغ حل مشکل این زوج جوان رفته است. آرامش قصه مهرداد و ستاره، محسن و نازنین، مریم و صادق و سایر شخصیت‌هایی است که اگر کمی به اطراف خود دقت کنیم در اطراف خود مثل یا شبیه آن‌ها را پیدا می‌کنیم.

در برشی از کتاب می‌خوانیم: "با حرف‌های مهرداد تمام خوشی‌های آن شب و روز برای ستاره زهرمار شد. ستاره دیگر چیزی نگفت. سکوت کرد، فقط سکوت و به بیرون خیره شد، به آنچه بیرون از فضای تنگ پراید جریان داشت. جویدن ناخن‌ها تنها کاری بود که کمی اعصابش را آرام می‌کرد. در آن لحظه هم جویدن ناخن‌های لاک‌ زده‌اش دم‌دستی‌ترین کاری بود که برای فرار از فکر و خیال انجام داد. سکوت عذاب‌آوری حاکم بود"

گفتنی است: این رمان اجتماعی- سیاسی به قلم مرتضی احمر نگاشته شده و در قطع رقعی در ۲۴۰ صفحه از سوی انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار نشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha