شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یادبود چهل و سومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر

حوزه/ از جمله کتاب های خواندنی با موضوع ماه مبارک رمضان به خصوص بحث روزه داری، کتاب" اخلاق روزه" به قلم امام موسی صدر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پیش گفتار این کتاب چنین آمده است که؛ "اخلاق روزه، عنوان دیگری از مجموعه پرتوهاست که برخی دیدگاه ها و تجربیات معرفتی امام موسی صدر را در پیوند با روزه، منعکس می کند.

تنوع مطالب این کتاب به سبب تنوع شرایط زمانی و مناسبت های تاریخی و جغرافیایی است که وی برای توضیح آنها سخن گفته است، اما در عین تنوع مطالب، کتاب، وحدت و انسجام موضوعی دارد؛ زیرا از دیدگاه های مختلف، روزه و معانی، ابعاد و تاثیرات و جلوه های آن را در طول زمان، بیان می کند.

گفتنی است: در این اثر به طور خاص به مباحثی چون برکات و دستاوردهای روزه داری، روزه به عنوان تمرینی برای جهاد، شأن امت و سرنوشت او در مساله روزه داری و ماه مبارک رمضان، همچنین اخلاق پیروزی، پرداخت زکات فطر، آداب پس از عید فطر و غیره پرداخته شده است.

کتاب خواندنی دیگر، عنوانش "سینای نیاز" به قلم نویسنده شناخته شده حوزوی، حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی است.

این اثر در واقع شرحی خواندنی بر دعاهای سی روز ماه مبارک رمضان است. سبک قلم، ادبی، عرفانی و کمی صمیمی است و برای قشرهای جوان، جالب و گیرا به شمار می رود، ضمن آن که کتاب همچنین مقدمه کوتاهی هم درباره نیایش دارد.

در بخشی از مقدمه آمده است: "کاروانی از نور، روان است؛ به سرعت برق می گذرد؛ به تابندگی خورشید؛ به سرشاری چشمه ساران؛ به برکت رمضان... و فقط یک «لحظه» بیداری، کار عمری را می سازد و یک «آن» توجه، برکت های سالیان را به همراه دارد. آن چه لازم است، «توجه» است و هشیاری".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha