پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران

حوزه/امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن گفت: اثرات تخریبی تفرقه هزاران برابر اثرات یک بمب از جانب دشمن است، شاید بمب هزاران نفر را از بین ببرد، ولی اثر تفرقه میلیون ها برابر ضرر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، شیخ عبدالجبار آخوند میرابی، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن در تجمع اعتراض آمیز طلاب برادر و خواهر ساری به هتک حرمت حرم رضوی در مدرسه علمیه امام علی(علیه السلام) ساری، به ترور سه روحانی در حرم امام رضا (علیه السلام) بیان کرد: قرآن کریم می فرماید، نعمت ها نشانه لطف خدا است و یکی از بزرگترین نعمت ها برای ما وجود علمای عامل است، وقتی چنین انسان هایی در جامعه دین را تبلیغ می‌کنند، دشمن به جز ترور آنها کار دیگری نخواهد کرد، این علامت ضعف دشمن است که از دست این علما عاجز مانده و دست به این کارهای غیر انسانی می‌زند.

وی ادامه داد: وجود علمای عامل بزرگترین جایگاه برای تبیین سیره و سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) است؛ بیشترین شخصی که خداوند بر روی زمین او را تکریم می کند، انسان عالم است. خداوند می فرماید، عالی ترین درجه ای که روی زمین است، جانشینی پیامبر اکرم(ص) است که نصیب عالمان دین شده پس آنها می توانند به خود ببالند که چنین درجه ای را بدست آورده اند و این جای مباهات دارد که پیامبر جانشینی خود را به ما و شما هدیه کرده است.

آخوند میرابی تصریح کرد: در صدر اسلام که حضرت سلمان به اسلام گروید، پا به پای پیامبر(ص) سیره و سنت را به جا آورد، حضرت در این باره فرمودند، سلمان منا اهل البیت، ما هم اگر در سیره و سنت ایشان حرکت کنیم جایگاهشان را درک می کنیم و سلمان زمان خواهیم شد؛ خداوند در شما لیاقتی دیده که عامل بودن و عالم بودن را ارزانی داشته و به همین خاطر ما می توانیم پا جای پای پیامبر(ص) بگذاریم و برای مردم فرهنگ‌ ساز باشیم.

وی تاکید کرد: پیامبر(ص) در حدیثی می فرماید، خداوند زمین را با سه چیز یعنی، اول حاکم عادل دوم عالم عامل و سوم باران رحمت زینت نمود، اگر جایگاه خود را به عنوان عالم در فرهنگ قرآن و سنت حفظ کنیم، خداوند از ما حمایت خواهد کرد، همانطور که در صدر اسلام از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) حمایت کرد؛ امامین انقلاب کاری کردند ما جایگاه خودمان را در خدمت به خلق بخصوص در تبیین وحدت که از مهم‌ترین دستورات قرآن است، پیدا کنیم. خداوند در قرآن می فرمایند و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا، وحدت چیزی است که هم خدا هم پیامبر و هم عامه مردم مخصوصاً امام انقلاب خواستار آن هستند.

امام جمعه اهل سنت خاطر نشان کرد: امروز دشمن برای تفرقه تلاش می‌کند، پس ما باید برای وحدت عملی تلاش بیشتری کنیم؛ باید اهل سنت و تشیع به مقدسات هم احترام بگذارند و به این وحدت عملی برسند، خانواده‌ها در اهل سنت و تشیع باید مقدسات یکدیگر را به فرزندان خود بیاموزند تا هیچ توهین و تعرضی اتفاق نیفتد و در کنار هم زندگی کنند؛ رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب عالی ترین روش را اتحاد، انسجام و همدلی و برادری خواندند و عالی تر از آن را جهاد تبیین می دانند.

وی بیان کرد: اتحاد ایجاد شده می‌تواند مانند سدی محکم در برابر مشکلات و تعرضات قرار بگیرد، ما برای تبیین وحدت نمونه‌های بارزی داریم و ماه مبارک رمضان یکی از آن ها است که در کل دنیا شیعه و سنی نمی شناسد، افطار، سحر، شب زنده داری، قرآن و ذکر و ... از جمله آن ها است.

آخوند میرابی ادامه داد: دشمن علناً از هر طرف به ما حمله می کند، اینها اصحاب شیطان هستند، پیامبر(ص) می فرماید، مسلمان واقعی هیچ گاه به یک انسان بخصوص به یک مسلمان تعرض و توهین نمی‌کند، این کار دشمنان است پس اول باید دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی کنیم تا بتوانیم با آسودگی به این وحدت عملی برسیم.

وی تاکید کرد: خداوند در قرآن می فرماید هیچ گاه دشمن را دست کم نگیرید و از او غافل نباشید؛ اثرات تخریبی تفرقه هزاران برابر اثرات یک بمب از جانب دشمن است، شاید بمب هزاران نفر را از بین ببرد، ولی اثر تفرقه میلیون ها برابر ضرر دارد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha