شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی با بیان اینکه خداوند متعال فرصت‌های عظیمی را در اختیار مردم قرار داده است، گفت: کسی که از این ماه بهره کافی را ببرد و استفاده‌های لازم را انجام دهد، قطعاً خیر دنیا و آخرت را نصیب خود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در چهارمین جلسه سلسله مباحث «گنج رمضان»، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان ماه خدا بوده و باید از روزها، ساعات و تک‌تک لحظات این ماه مبارک، بهترین بهره و استفاده را برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، اضافه کرد: همچنین اگر خدایی ناکرده نسبت به لحظات این ماه مبارک غفلت کرده و فرصت سوزی کردیم، هم زندگی دنیوی و هم حیات اخروی‌مان مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

این استاد حوزه علمیه، با طرح این سؤال که چگونه باید قدر این ماه را بدانیم!؟»، گفت: ابتدا لازم است با "عظمت" این ماه آشنا و سپس باید به سراغ کسی رویم که این ماه را می‌شناسد؛ پس که کسی از وجود مبارک پیامبر اعظم(ص) بالاتر که می‌تواند مردم را به‌سوی کشتی نجات سوق دهد.

وی با اشاره به فرازی از خطبه معروف پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ»، تصریح کرد: صدای پای خدا روزبه‌روز و ساعت‌به‌ساعت بیشتر به گوش می‌رسد و خوشا به حال کسانی که خود را به‌سوی سفره بابرکت رمضان سوق دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، به ادامه فراز خطبه شعبانیه «أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ» پرداخت و گفت: نفس‌هایتان در این ماه تسبیح و خوابتان در آن عبادت و اعمالتان مقبول و دعایتان مستجاب است؛ پس با نیّت‌های صادق و قلب‌های پاک از خدا بخواهید که إن‌شاءالله برآورده خواهد شد.

این استاد حوزه در پایان گفت: طبق فرموده پیامبر اعظم(ص) «فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ» بدبخت کسی است که در این ماه عظیم از غفران خداوند محروم ماند؛ به همین دلیل تا می‌توانید قرآن تلاوت کرده و با خداوند متعال مناجات کنید که إن‌شاءالله سعادتمند خواهید بود.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "سلسله مباحث گنج رمضان" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha