دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام کوهگرد

حوزه/ حجت الاسلام کوهگرد گفت: ماه رمضان، ماه برداشت حسنات و ماه خیر و برکات است، در این ماه شیاطین در قفل و زنجیر هستند و ما نباید قفل آنها را باز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام صادق کوهگرد، عصر پنجشنبه در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) رودسر در مورد آداب زندگی و فضائل ماه رمضان، گفت: اهداف ادیان آسمانی این بود که انسانیت را به ظهور برسانند؛ دین اسلام کامل‌ترین دین الهی است که می‌تواند انسان را تا قله کمال هدایت کند.

استاد حوزه افزود: ماه رمضان، ماه برداشت حسنات و خیر و برکات است، در این ماه شیاطین در قفل و زنجیر هستند و ما نباید قفل آنها را باز کنیم.

وی ادامه داد: تنها ماهی که نامش در قرآن ذکر شده، ماه رمضان است و در روایات اسلامی، ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده است و در نهایت کرامت و مهربانی از بندگان خود در این ماه پذیرایی می‌کند؛ پیامبر اعظم(ص) می‌فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، و هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»(وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج ۲، ص ۶۲۸)

حجت الاسلام کوهگرد اظهار کرد: مؤمنان با مقدمه‏‌سازی در ماه‏ های رجب و شعبان خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب‏ زنده‏‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‏‌داری و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌‏کنند.

خبر نگار:محمدجواد ربیعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha