دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آئین محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین»

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بدون تردید انس با قرآن، یعنی قرار گرفتن در مسیر حق، سعادت و عدالت که امروز بیش از هر زمان دیگری به این مسیر نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، امین درخشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز در محفل انس با قرآن و همایش «جهاد تبیین» که در مصلای امام هادی (ع) شهر پاتاوه برگزار شد، اظهار کرد: بدون تردید انس با قرآن، یعنی قرار گرفتن در مسیر حق، سعادت و عدالت که امروز بیش از هر زمان دیگری به این مسیر نیاز داریم.

وی، حرکت قرآنی امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد را محصول هم گرایی، تعامل، ارتباط و فعالیت‌های مشترک با دستگاه های فرهنگی دانست و یادآور شد: امروز فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، فرهنگی سپاه فتح، جبهه فرهنگی انقلاب، دارالقرآن و سایر مجموعه‌های فرهنگی بنا را بر این گذاشته اند که فعالیت های فرهنگی را در یک مسیر و در کنار هم برای مردم و توجه به بُعد مردمی کردن برنامه ها آغاز کنند.

درخشان ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در مسائل قرآنی در مناطق کمتر برخوردار و مناطقی که ادارات فرهنگ ارشاد اسلامی ارتباطات ساختاری کمتری دارند، حتی در مناطق محروم و روستایی همه فعالیت‌ها را حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بخشی از مردم استان امروز در مسائل فرهنگی مظلوم واقع شده‌اند و بنا داریم با یک تمرکززدایی و نگاه به سیاست عدالت فرهنگی در مسائل مختلف استان به این موضوعات توجه ویژه داشته باشیم.

وی درگذشت حجت الاسلام خادم پیر را که عمری در خدمت به مساجد و مبانی دینی در این بخش سپری کرد تسلیت گفت و یاد و خاطره شاعر آئینی مرحوم محمودی و همچنین مرحوم سیدحسین بیناپور از کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی را گرامی داشت.

جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است

حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت، امام جمعه شهر پاتاوه هم در این همایش، قرآن را کتاب حل المسائل دانست و گفت: این کتاب نورانی حل المسائل زندگی و داروخانه دردهای جسمی، اخلاقی و روانی انسان است.

وی جهاد را یک کلمه مقدسی دانست که در قرآن آیات متعددی در این زمینه آمده است، ضمن اینکه هر تلاشی جهاد نیست، ادامه داد: تلاش در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام شامل جهاد سیاسی، جهاد رسانه‌ای، جهاد روایت گری و ... است.

امام جمعه پاتاوه با اشاره به این که مقام معظم رهبری بر «جهاد تبیین» تاکید دارند و افزود: عرصه جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است. دشمنان وقتی که نمی توانند از طریق جنگ سخت انقلاب را از بین ببرند، تلاش می‌کنند ماهیت انقلاب را دچار خدشه کنند.

سیادت اظهار کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی، اجیر مزدور ها و همه ابزارهای خود برای ضربه زدن به نظام انقلاب استفاده می کند و این کار با استفاده از جنگ ترکیبی که مقام معظم رهبری این موضوع را مطرح کرده اند، صورت می گیرد که در این راستا وظیفه داریم در برابر تهاجم همه جانبه دشمن مقابله به مثل کنیم.

وی افزود: دشمنان همه هدف خود را بر تحریف گذاشته اند، زیرا «تحریف» در مقابل «تبیین» آمده است.

در محفل قرآنی و همایش «جهاد تبیین»، قاریان بین المللی و استان کهگیلویه و بویراحمد به قرائت قرآن پرداختند که مورد تحسین امام جمعه و مردم منطقه قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha