پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: آمریکا و کشورهای مستکبر برای این‌که ایران را دچار چالش کنند نقشه های زیادی را پیاده کردند که با ایستادگی ملت ایران این نقشه ها خنثی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه های نماز جمعه ساری، به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از جمله توصیه ایشان این بود که نباید مغرور و منفعل بشویم که خطرناک است و نباید به امکانات ، توانایی های خود مغرور شد و نباید منفعل و ناامید بود.

وی ادامه داد: در این سال ها کارهای بسیاری انجام دادیم و موفقیت های خوبی به دست آوردیم و مشکلات در هر کشوری وجود دارد و با این ملت و بنیان اقتصادی و ظرفیت و استعدادی که کشور دارد قطعا می توانیم موفقیت های بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه ساری اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا اعتراف کرده که فشارهای حداکثری و تحریم ها جواب نداده است و این رهبری و ملت و ظرفیت ها سیاست آمریکا را به شکست مواجه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: آمریکا بداند در کنار این رهبری و ویژگی هایی که دارد و با تکیه بر اعتماد این ظرفیت ها سیاست های آنها را نقش زمین خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی با اشاره به اهمیت شعارهای سال مقام معظم رهبری در پیشبرد امور گفت: از مسوولان ارشد استان مازندران بویژه استاندار این انتظار وجود دارد که طرح های خود در رابطه با عملیاتی شدن شعار سال را ارائه کنند.

امام جمعه ساری در رابطه با شعار سال رهبری هم اظهار داشت: انتظار داریم که هم دولت سیزدهم و هم مسئولان ارشد مازندران بخصوص استاندار طرح خود را در رابطه با عملیاتی شدن شعار سال ارائه کنند و برنامه ریزی هایی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: برای دانش بنیان شدن تولید و شاید مهم تر از آن تجاری شدن تولید و صادرات مشکلات فنی و حرفه ای داریم که برای دانش بنیان کردن تولید و تجاری سازی می بایست این مشکلات برطرف و اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: خوشبختانه جمعیت زیادی از مازندرانی های داخل و خارج از استان ظرفیت های بالای اقتصادی و جایگاهی دارند و هفته گذشته جلسه ای که در تهران با حضور ۴۵۰ نفر از این افراد برگزار شد که باید از این ظرفیت عظیم برای پیشرفت و آبادانی مازندران استفاده شود و آنها نیز خود علاقه مند هستند.

وی ادامه داد : چگونگی استفاده از مازندرانی های متمکن ساکن در استان های دیگر برای پیشرفت استان در قالب کمیته ای برنامه ریزی شود.

امام جمعه ساری با اشاره به نامگذاری ۱۵ تا ۲۱ رمضان با عنوان هفته اکرام، گفت: شاید افرادی اسمشان در لیست خیران قرار داده نباشد اما در طول زندگی نسبت به نیازمندان ، سلامت ، مدرسه سازی ، مسجد سازی و ازاد کردن زندانیان دست به خیر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی با اشاره به اجرای طرح "شهر همدل" در مازندران افزود: این طرح امسال برای نخستین بار اجرا می شود که در آن اهالی محل به صورت خودگردان با محوریت مسجد یک گوسفند قربانی و گوشتش را میان نیازمندان آن محله توزیع می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha