چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین پژمان فر گفت: مردم ایران ‌به ویژه مشهد مقدس به مهاجران افغانستانی، خارجی نمی‌گویند، بلکه آن‌ها را برادران خود می‌دانند؛ مردم ایران و افغانستان در جنگ‌های مختلف که به این دو کشور تحمیل‌شده است کنار هم بوده اند و شهید داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در مراسم بزرگداشت شهدای روحانی حادثه تروریستی حرم رضوی در حسینیه هراتی‌ها، در جمع طلاب و فعالان فرهنگی افغانستانی بابیان اینکه دلیل نزاع دشمنان با کشور ما، به خاطر جذب مردم جهان به دین اسلام است، گفت: امروز اسلام‌خواهی و گرایش به اسلام اولین پیام در دنیا است، به همین خاطر دشمن به هر وسیله‌ای تلاش می‌کند که چهره دین اسلام و مسلمانان را در دنیا مخدوش کند و آنها را تروریست نشان دهد.

وی با بیان این که توطئه‌هایی در داخل ایران و افغانستان به راه انداختند که برادران مسلمان روبروی هم بایستند و بر روی یکدیگر اسلحه بکشند، افزود: در شرایط فعلی کشور و تحریم های دشمن، سعی کردیم مشکلات بیشتری به مهاجران افغانستان تحمیل نکنیم و در کنار هم باشیم؛ مردم ایران ‌به ویژه مشهد مقدس به مهاجران افغانستانی، خارجی نمی‌گویند، بلکه آن‌ها را برادران خود می‌دانند؛ مردم ایران و افغانستان در جنگ‌های مختلف که به این دو کشور تحمیل‌شده است کنار هم بوده اند و شهید داده اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امروز جریان‌هایی که ریشه‌های آن به اسرائیل برمی‌گردد در داخل هر دو کشور تلاش می‌کنند با تهیه کلیپ‌های با محتوای جعلی بین دو کشور و مذاهب اسلامی اختلاف بیندازند، افزود: افرادی خودفروخته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند به زبان‌های پشتو و فارسی به مذاهب اسلامی و هر دو ملت دروغ‌هایی را نسبت دهند که باعث اختلاف شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی باید با اتحاد و انسجام اسلامی در برابر فتنه‌ها ایستادگی کنیم؛ ایران و افغانستان اشتراکات فرهنگی و اجتماعی زیادی دارند، نباید با اختلاف‌افکنی گروهی وابسته به دشمنان اسلام، دو کشور مسلمان با یکدیگر دچار اختلاف و نزاع شوند.

پژوانفر تصریح کرد: مطمئناً کسانی که در داخل ایران و افغانستان باعث ایجاد شکاف و نزاع شوند، از مردم دو کشور نخواهد بود .

دشمن به دنبال بر هم زدن وحدت و امنیت جوامع اسلامی است

حجت‌الاسلام‌ سید جواد وحیدی، استاد حوزه علمیه هرات هم در این مراسم ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم رضوی، گفت: کسانی که این جنایت را انجام دادند مزدوران دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه ملت‌های اسلامی باید نسبت به این قضایا آگاهانه برخورد کنند، افزود: مردم افغانستان به خاطر نداشتن امنیت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی نابسامان مجبور به مهاجرت شدند؛ هیچ‌کس حاضر نیست از روی هوس زندگی و خانه خود را ترک کند. با این‌حال اجازه نخواهیم داد که هم‌وطنان ما فریب مستکبرین جهان را بخورند و در زمین دشمن علیه برادران مسلمان ایران اقدامی کنند.

استاد حوزه علمیه هرات با اشاره به وضعیت مهاجران افغانستانی در کشورهای اروپایی و غربی، گفت: کسانی که به وضعیت مهاجرین افغانستانی در ایران اعتراض می‌کنند، چرا به سراغ مشکلات و مصیبت‌های مهاجران این کشور در کشورهای اروپایی و وضعیت نامطلوب آن‌ها در اروپا و آمریکا نمی روند، منشأ حرکت های این‌چنینی مشخص است و نشان می‌دهد که از کجا و چه دولت‌هایی از آن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha