جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سیدحیدر علوی نژاد مسئول پژوهشگاه قنوت هرات افغانستان

حوزه / مسئول پژوهشگاه قنوت هرات گفت: باید در مقابل کسانی که به دنبال ایجاد فتنه هستند ایستادگی کرد زیرا امنیت کشور همسایه و مهاجران را بر هم خواهند زد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه از افغانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حیدر علوی نژاد، مسئول پژوهشگاه قنوت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجدمحمدیه جغاره هرات در جمع نمازگزاران، به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: مسلمان های فلسطین دست به هم دست داده اند تا محاصره ای که در بیت المقدس بوجود آمده است از بین ببرند و در چند روز گذشته تعدادی از فلسطینی ها شهید شدند، امیدواریم افغانستان در کنار سایر مسلمانان دنیا هم صدا شود و در مقابل اسرائیل غاصب ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: در این ماه رمضان باید بسیار پررنگ از مردم فلسطین به خصوص در روز قدس دفاع شود زیرا قدس جزئی از پیکره امت اسلامی است. ما تلخی اشغال و آوارگی را تجربه کرده ایم یک بار شوروی و یک بار بیش از ۵۰ کشور به رهبری آمریکا و نیروهای ناتو حمله کردند و این کشور ۲۰ سال مستعمره بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی نژاد افزود: به گفته یکی از مسئولان ایرانی در همین روز ها، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مهاجر افغانستانی وارد ایران شدند که ۳۰ هزار نفر برای تحصیلات علمی ثبت نام کردند که برای سامان دهی و پذیرش این تعداد دانش‌پژوه ۸۰ مدرسه نوساز باید ایجاد کرد که بتوانند تحصیل کنند.

وی ضمن تقدیر از همکاری های ایران در ماه های اخیر و پذیرش مهاجران گفت: در حال حاضر در ایران بیش از ۵ میلیون افغانستانی در ایران زندگی می کند، در شرایطی که ایران با مشکلات تحریم مواجه است، در قضیه کرونا همه مهاجران واکسینه شدند و نمونه های زیادی وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران و مسئولان با مهاجران همکاری داشتند، لذا باید در مقابل کسانی به دنبال ایجاد فتنه هستند ایستادگی کرد. زیرا امنیت کشور همسایه یعنی ایران و مهاجران را بر هم خواهند زد.

مسئول پژوهشگاه قنوت هرات افزود: گاهی مشکلاتی برای مهاجرین در کشورهای گوناگون اتفاق می افتد، در همه کشور ها مسائل مختلفی برای مهاجران وجود دارد، در ایران عده ای که نه علاقه ای به افغاستان و نه نظام جمهوری اسلامی ایران دارند این روزها تلاش می کنند که ایجاد اختلاف کنند لذا مسلمانان ایرانی و افغانستانی نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha