یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1019360
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
امام جمعه تاکستان

حوزه /  به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم تاکستان، طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) این شهر معمم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: زمان هایی در زندگی انسان وجود دارد که انسان با بهره گرفتن از آن می تواند بهترین هایی را برای زندگی خویش رقم بزند که یکی از این اوقات، لیالی قدر است.

وی خاطرنشان کرد: شب قدر، شب رحمت خاص خداوند است و ویژگی‌هایی که شب قدر دارد، شب‌های دیگر ندارد، مانند نزول فرشتگان رحمت و همچنین برتری آن بر هزار ماه. به واسطه این ویژگی‌ها، اعمال انسان در این شب از عظمت خاصی برخوردار می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک به طلابی که امروز معمم شدند، بیان کرد: طلاب ساده زیستی و ذی طلبگی را حفظ کرده و به شبهات نسل جوان پاسخ دهند، چرا که دشمنان از طریق ترویج شبهات می خواهند نسل جوان را به بیراهه بکشانند.

امام جمعه تاکستان تصریح کرد: طلاب و روحانیون در هر موقعیت علمی و جایگاه اجتماعی، مُبلغ دین مُبین اسلام هستند و امروز با توجه به شبیخون فرهنگی باید بتوانند بیش از پیش با آحاد مردم در ارتباط باشند.

وی ادامه داد: روحانیت از گذشته تا امروز، به‌عنوان پیشوایان مردم شناخته ‌شده و طلابی که ملبس می‌شوند باید توجه داشته باشند که پس از پوشیدن این لباس، نگاه مردم به آنها دوچندان می‌شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: ملبس شدن به لباس روحانیت افتخار بزرگی است و طلاب باید قدر این موهبت الهی را بدانند و در تکریم آن کوشا باشند.

در پایان این مراسم چهار نفر از طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

 طلاب حوزه علمیه تاکستان معمم شدند

انتهای پیام /

 طلاب حوزه علمیه تاکستان معمم شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha