شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید مهدی میرباقری

حوزه/ سخنران مراسم حرم حضرت معصومه(س) گفت: شب قدر می تواند برای امت رسول خدا سرعت سیر داشته باشد که این امتیاز به دیگر امت های پیشین عطا نشده است و فقط مخصوص امت رسول خدا(ص) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان در حرم بانوی کرامت گفت: بر اساس روایات اهل بیت(ع)، توصیه شده است که در شب های بیست و یکم و شب بیست سوم مراقبت بیشتری شود.

وی اظهار داشت: خداوند وقتی شب قدر را در سوره قدر معرفی می کند ظاهرا یک شب است که قرآن در آن شب نازل شده است اما زمانیکه از ائمه معصومین سوال شده است می فرمایند این شب قدر هر سال تکرار می شود و همیشه ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از باب تشبیه می توان گفت شب قدر همانند خورشیدی است که واحد است اما طلوع های متعددی دارد و شب قدر هر سال یک طلوعی دارد و جلوه ای از آن در سال نازل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد: می توان از بعضی از روایات استفاده کرد که آن چیزی که در شب ۲۳ برای ما مقرر می شود برای ما روشن و معلوم نیست به همین خاطر باید تمام سال را مراقب باشیم آن رزق معنوی که برای ما مقدر شده است را از دست ندهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حقیقت شب قدر، وجود امام زمان علیه السلام است که طبق آیات قرآن کریم تمام ملائکه به خدمت امام زمان علیه السلام می رسند و تمام مقدرات و تقدیرات عالم به امضای حضرت می رسد و ملائکه به خدمت حضرت نازل می شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: پیروزی های جبهه حق و شکست های جبهه دشمن امشب توسط امام زمان علیه السلام امضا می شود و تمام برنامه ها با حساب و کتاب و تمام تقدیرات با محاسبه حضرت معین خواهد شد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد: اسرار تدبیر خداوند در نزد ائمه معصومین است به همین خاطر امام زمان علیه السلام در شب قدر با اذن الهی مقدرات عالم را امضا می کند و هم تقدیرات جبهه دشمن و هم تقدیرات جبهه حق به امضای حضرت خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطر نشان کرد: مهم ترین چیزی که در شب قدر باید از درگاه الهی بخواهیم این است که جزو یاران امام زمان علیه السلام باشیم و رهرو واقعی حضرت و در جبهه حضرت قرار بگیریم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: امام زمان هیچگاه از مخلوقات غافل نیست و بر احوال تمامی انسان ها آگاه هست و دعای تمامی دعاکنندگان در شب قدر را خواهد شنید و بر هر کدام یک پرونده جدایی را باز خواهند کرد.

وی گفت: پرونده تک تک مومنین به تفصیل خدمت امام زمان علیه السلام خواهد رسید و مورد توجه قرار می گیرد و یکی از خصوصیات شب قدر برای امت رسول خدا این است که شب قدر به این امت عطا شده است که اگر امت، درک واقعی از این شب داشته باشند به اندازه هزارماه سرعت سیر پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد: شب قدر می تواند برای امت رسول خدا سرعت سیر داشته باشد که این امتیاز به دیگر امت های پیشین عطا نشده است و فقط مخصوص امت رسول خداست.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: شب قدر دارای باطن های مختلف است و می تواند انسان را هزارماه جلوتر بیندازد و فهم انسان را نسبت به قرآن تغییر داده و انسان با نور الهی به عالم هستی نگاه خواهد کرد.

وی افزود: فهم واقعی از شب قدر تابع درجات ایمان است و رزق های مختلفی که در شب قدر تقسیم می شود بسیارعجیب و مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری تاکید کرد: یقین الهی، نگاه ملکوتی به عالم هستی، فوز فی الجنه، رهایی از آتش جهنم، بهره مندی از جنات ابدی، محبت و ولایت حضرت علی علیه السلام، از رزق های معنوی شب قدر است که از سوی خداوند به مومنین عطا می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سرمایه اصلی انسان در فتنه‌های سنگینی که دشمنان و مستکبران برای جدایی مومنین از مسیر اهل بیت(ع)ایجاد می کنند ایمان حقیقی است که حقیقت ایمان همان محبت نسبت به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در پایان گفت: طبق روایت، اگر خداوند در قلب انسان، رزق محبت ائمه معصومین را قرار بدهد قطعا انسان به تمام خیر دنیا و آخرت رسیده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: رزق اصلی شب قدر محبت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین است و انسانی که به محبت امام برسد اهل عمل و اهل ولع در دین می شود و زهد حقیقی را کسب خواهد کرد.

وی افزود: نتیجه کسب رزق شب قدر داشتن طهارت حقیقی در طول سال است که این طهارت باطنی مقدمه محبت ائمه معصومین است و انسان را به مقام ایمان می رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha