شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسعود عالی

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شب قدر، قله و اوج ماه رمضان است و هرکس این شب را درک کند بهتر از یک عمر بندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی، سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان فضیلت شب‌های قدر گفت: شب بیست و سوم ماه رمضان و آخرین شب از شب‌های قدر منزلت و جایگاه غیر قابل توصیفی دارد، شبی که دریای رحمت الهی شامل تمام بندگانش می‌شود و بهترین فرصتی است که زنگار دل را صیقل دهیم و سیاهی را از دل بزداییم.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه تلاوت هر آیه در این شب برابر با ثواب ده‌ها آیه در ایام دیگر است، گفت: احادیث بسیاری در رابطه با فضیلت و اهمیت این شب‌ها نقل شده است.

وی ادامه داد: امام صادق‌(ع) در روایات مختلف درباره لیلة‌القدر احادیث فراوانی دارند، این امام بزرگوار قلب ماه رمضان و حساب اعمال را در شب قدر دانسته‌اند و در حدیث دیگری می‌فرمایند که برآورد اعمال در شب نوزدهم، تصویب آن در شب بیست و یکم و تنفیذش در شب بیست و سوم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عالی با طرح این سؤال که چه کسی زمینه اعمال در شب قدر را فراهم می‌آورد؟ گفت: هر کدام از معصومین و ائمه اطهار(ع) در زمان خودشان فراز و فرودی داشتند، اوج روحی معصومین در شب قدر اتفاق می‌افتاد که قرآن در این خصوص فرموده است: در شب قدر تمام ملائکه به پایین می‌آیند و بر روح پیغمبر(ص) یا کسانی که جان پیغمبر هستند وارد می‌شوند.

ترتیل‌خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت توسط قاریان قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت‌الاسلام‌و المسلمین مهدی شجاع و مهدی سروری، نیایش و روضه‌خوانی حاج محمود کریمی و مراسم قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مسعود عالی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha