یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضا رمضانی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که فرصتی که امروز نه فقط در ایران اسلامی، بلکه در عرصه بین الملل برای تبلیغ به وجود آمده در هیچ زمان دیگری فراهم نبوده است، گفت: باید در زمینه شناخت و سطوح مخاطبان کار انجام دهیم و نیاز است تا بازنگری و بازتعریف نسبت به حوزه تبلیغ داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با مبلغین و وعاظ تهران که شب گذشته در جامعه مبلغین تهران برگزار شد، گفت: نقش مبلغ دینی نقش وساطت است و نقش تعلیمی و تربیتی مهم‌ترین سمت در قرآن است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) واسط و رابطه میان خالق و مخلوق بودند، تصریح کرد: مبلغان دینی به معنای واقعی کلمه واسط میان وحی و مردم هستند.

وی اظهار داشت: علم در نگاه امام معصوم صرفا به معنای تعلیم و تعلم نیست، بلکه نوری است که وقتی شخص از آن بهره مند می شود هرجا حضور پیدا می کند خودش آرامش و نورانیت دارد و آن آرامش و نورانیت را به جامعه هم می بخشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جامعه دینی باید یک جامعه علمی و نورانی شود و این روشنایی باید بر کل امت اسلام پرتو افکند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: هرکسی به اندازه فهم و درک خود در فقه اصغر، اوسط و اکبر می تواند مردم را به حقیقت دعوت کند و کسانی که در مسیر مکتب اهل بیت(ع) هستند این شایستگی و لیاقت را پیدا می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به آیه وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ گفت: حکمت برآیند و دستاورد کتاب است. اگر کسی کتاب را به عنوان قانون زندگی و حیات بداند چه بخواهد و چه نخواهد نتیجه آن حکمت است و انسان حکیم می شود. حکیم هر کاری که انجام می دهد محکم و متقن است و کار لغو و بیهوده نمی کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرصتی را که امروز نه فقط در ایران اسلامی، بلکه در عرصه بین الملل برای تبلیغ به وجود آمده در هیچ زمان دیگری فراهم نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به اینکه در زمان کنونی با امپراتوری و دیکتاتوری رسانه ای و هجمه عظیمی از تهدید مواجه هستیم تاکید کرد: مهم این است که بصورت ایجابی بتوانیم زیبایی های مکتب اهل بیت(ع) را تعلیم دهیم. عرصه تبلیغ از هر جهتی مهیاست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: باید در زمینه شناخت و سطوح مخاطبان کار انجام دهیم و نیاز است تا بازنگری و بازتعریف نسبت به حوزه تبلیغ داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: آنقدر تحریف در اسلام ایجاد شده و هجمه اطلاعاتی افزایش یافته که اجازه نمی دهند اسلام به معنای درست کلمه به گوش دیگران برسد. لازم است عالمان زبان‌دان تربیت شوند و در مراکز آکادمیک و علمی کشورهای مختلف حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در پایان بر لزوم معرفی درست و ایجابی مکتب اهل بیت(ع) به جهانیان تاکید کرد و گفت: دنیا امروزه تشنه معارف اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha