دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی مدیران رسانه ای قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: لازم است تمام نهادهای حوزوی همواره یک پیوست بین المللی را برای فعالیت های خود در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی فعالان و تشکل های حوزوی تبلیغ بین الملل که در سالن همایش های غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی موعود(عج) قم برگزار شد، گفت: حضور در فضای بین الملل و اثرگذاری حکیمانه، سنجیده و شجاعانه و تبیین مکتب اهل بیت علیهم السلام بیش از هرچیز به دانشی بالا و ادبیاتی فاخر و اثرگذار نیاز دارد.

وی افزود: ما تا از محتوایی فاخر و غنی بهره مند نباشیم، فعالیت های تبلیغی حوزه در عرصه بین الملل نمی تواند ثمربخش گردد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حضور ما در عرصه های بین المللی باید حضوری جامع و معطوف به همه قلمروهای مربوط به توده های مردم و اقشار نخبگانی باشد.

وی با تأکید بر مسئولیت حوزه های علمیه در قبال تمام مردم دنیا، گفت: وقتی جریان امروزی تمدن غرب را مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم که باید اندیشه فلسفی ما به مصاف با تفکرات زیرساختی این تمدن برود؛ این کار نیازمند جهانی اندیشی و بین المللی فکر کردن حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: برای تحقق این آرمان باید رویکرد بین المللی در حوزه های علمیه به عنوان یک راهبرد محوری مطرح شود.

وی با اشاره به لزوم هدفگیری دقیق و شناختی مناطق و مراکز مورد نظر در عرصه بین الملل، افزود: این موضوع یکی دیگر از لوازم فعالیت در عرصه تبلیغ بین المللی است و نیازمند تلاش تخصصی می باشد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: گردشگری، تجارت و تعاملات فرهنگی و علمی کشور ما با سایر کشورها نیازمند بازنگری در قوانین مربوط به آن است؛ این بازنگری می بایست مطابق با مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

وی گفت: تلاش بن بست شکن همواره در حوزه های علمیه وجود داشته است؛ حوزه علمیه قم علی رغم فشارهای مختلفی که در طول تاریخ بر آن تحمیل شده، اما ستاره های درخشانی را در آسمان خود پرورش داده است.

مدیر حوزه های علمیه، با تأکید بر لزوم تدوین نقشه راه جامعی برای تشکل های بین المللی حوزه عنوان داشت: می بایست به یک سند و نقشه راه جامع و منسجم در مورد فعالیت های تشکل های مختلف حوزوی برسیم.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: لازم است تمام نهادهای حوزوی همواره یک پیوست بین المللی را برای فعالیت های خود در نظر بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha