چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حاج ابوالقاسمی

حوزه / اولین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی حکمرانی اسلامی با الگوی بانکداری در اقتصاد مردمی با حضور مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورای عالی بانکداری اسلامی حوزه علمیه توسط مرکز ارتباطات دولت و روحانیت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی حکمرانی اسلامی با الگوی بانکداری در اقتصاد مردمی با حضور مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورای عالی بانکداری اسلامی حوزه علمیه توسط مرکز ارتباطات دولت و روحانیت برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در مورد این نشست بیان داشت: با عنایت به ماموریتی که ریاست جمهوری محول کرده، بحث تحکیم ارتباط دولت و روحانیت در بخشش های مختلف است. و یکی از بخش های مهم این است که ظرفیت های حوزه در اختیار دولت قرار بگیرد و یکی از ظرفیت های مهم حوزه، ظرفیت های نرم افزاری است.

وی افزود: در بخش حکمرانی مطالعات خوب و کارهای مهمی انجام داده اند مخصوصا در شاخه اقتصاد که در این بخش به صورت تخصصی در حوزه کارهای خوبی شده و کارهای بزرگی در نظریات اقتصاد اسلامی انجام داده اند. و خدا را شاکریم که اولین جلسه به موضوع بانکداری می پردازد که از مهمترین معضلات و چالش های نظام ما است و در عرصه اقتصاد، اگر بخواهیم چند چالش مهم را مطرح کنیم شاید مهمترین آن ها مسئله بانک است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: ان شاءالله که این نشست ها زمینه ای باشد برای تحکیم ارتباطات دولت و روحانیت در بخش های نرم افزاری و بتوانیم به سمت تشکیل دولت اسلامی گام برداریم.

در ادامه این جلسه مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: یکی از بحث های اساسی که ما از ابتدای حضورمان در تعاون با آن درگیر شدیم از نظر بنده دو حلقه مفقوده است یکی نیت و دیگری برکت. وقتی نگاه می کردیم خیلی از کارها چرا به نتیجه نمی رسد علی رقم اینکه طراحی ها و مطالعات خوبی دارد و می گفتیم یا نیت اشکال دارد یا برکت کار آنقدر نبوده که باید باشد.

وی افزود: از این منظر که ما به قضیه نگاه می کردیم به دنبال ابزارش بودیم و اصلی ترین عامل را در بحث های مختلف از جمله اشتغال را که در کشور که می بینیم نظام بانکداری است؛ در نظام بانکداری، اصلی ترین مسائل نشان می دهد از همان اول پایه های کار درست گذاشته نشده است.

معاون امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی، در ادامه بیان داشت: نکته ای که در جمهوری اسلامی و وزارت کار و امور اجتماعی وجود دارد این است که ما مسئول تعاون هستیم یا تعاونی. و اگر ما به تعاون بچسبیم یک بحث است و اگر به تعاون تکیه کنیم یک بحث دیگر. به عنوان مثال صندوق هایی که در محلات وجود دارد و مردم درگیر آن هستند اینها تکلیفشان چیست؟ تعاون هستند یا تعاونی؟ به تعبیر خود بنده اینها تعاون هستند که در کنار هم جمع شده اند، پولی را جمع می کنند و اتفاقا موفق هم هستند اقساط را به موقع داده اند و کارمزد هم ندارند و حالا ما باید تعاون را گسترش بدهیم یا تعاونی را.

وی در پایان افزود: لذا ما در معاونت تعاون با این موضوعات درگیر هستیم و برای زیر ساخت اصلی بانک مردمی ما آمادگی داریم که آن را عملیاتی کنیم.

خبرنگار: رضا ابدالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha