دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده

حوزه/ استاد احکام حوزه علمیه با بیان اینکه نماز مهم‌ترین عمل عبادی است، گفت: نماز آزمون ورودی بهشت است و اگر نماز کسی قبول شد بقیه اعمال هم بررسی می شود ولی اگر نماز قبول نشد سایر اعمال بررسی هم نمی‌شود؛ در نماز هم برترین حالت تقرب به خدا سجده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده، امروز بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان در محفل بیان احکام در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: در خطبه شعبانیه پیامبر(ص) در باب وظایف ما در ماه رمضان فرمودند ای مردم جان های شما در گرو اعمال شما است پس جان خود را با استغفار آزاد کنید.

وی افزود: حضرت در ادامه فرمودند شانه‌های شما از اعمال و زور و وبالی که خودتان ایجاد کرده‌اید سنگین شده است بنابراین با طول سجده‌های تان این بار را از شانه‌های خود بردارید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر گناه در حکم زنجیری است که به دست و پای ما بسته می شود، گفت: ما آزادی خود را با ارتکاب گناهان سلب می کنیم بنابراین انسان آزاد کسی است که عبد خدا باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی بنده پول، پست، مقام و شهرت هستند، گفت: بندگی خدا انسان را از بندگی اشیاء هم آزاد می کند و مؤمن کسی است که خدا در نظر او بزرگ و سایر مخلوقات در نظر او کوچک هستند از این رو است که در زندگی انسان های مؤمن خانه گلی و کاخی فرقی ندارد زیرا چشم و دلشان بسته به این چیزها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده افزود: پیامبر(ص) فرمودند با سجده‌های طولانی بار خود را سبک کنید یعنی وقتی انسان در پیشگاه خدا سر بر سجده می‌گذارد چشم، زبان، اعضا و جوارح او گناه نمی کنند و ذلت به او تحمیل نمی‌شود و بارش سبک می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز مهمترین عمل عبادی است، گفت: نماز آزمون ورودی بهشت است و اگر نماز کسی قبول شد بقیه اعمال هم بررسی می شود ولی اگر نماز قبول نشد سایر اعمال بررسی هم نمی‌شود؛ در نماز هم نزدیک ترین حالت تقرب به خدا سجده است یعنی در پیشگاه خدا هرچه به خاک نزدیک تر شویم به خدا هم نزدیک‌تر می شویم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هرچه در این دنیا پایین تر بیاییم نزد خدا بالاتر می‌رویم، افزود: هرچه سجده طولانی‌تر باشد بهتر است و در تعقیبات نماز مستحب است که انسان سجده‌های طولانی داشته باشد و اگر کسی به جایی رسیده از سجده‌های طولانی و بندگی خدا است.

وی با اشاره به سجده‌های طولانی علمای بزرگی مانند آیت الله مشکینی که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مدفون هستند، گفت: افرادی که در دنیا عبد خدا بودند و برابر خدا به سجده می افتادند حتی بعد از مرگ هم نزد خدا تقرب دارند و خوب است که انسان به زیارت قبر علما برود و حاجات خود را از این علما بخواهد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با بیان اینکه کسی با غرور، کبر و خود بزرگ بینی به جایی نرسیده است، گفت: سجده نماد تواضع و فروتنی است و افرادی که اهل سجده هستند در برابر مردم هم تواضع و فروتنی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha