یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم اختتامیه

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزیون در مراسم اختتامیه جشنواره خطابه غدیری، نهج البلاغه را کتاب سبک زندگی و هدایت خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره خطابه غدیری که از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین و مدیریت حوزه علمیه استان، در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی(ص) برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حفظ معنویت ماه رمضان در طول سال،به دعای وداع ماه رمضان حضرت امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه پرداخت و بیان کرد: با تامل در فرازهای این دعا حسرتی به انسان دست می دهد که چه ماهی را از دست دادیم.

وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) در دعای وداع ماه مبارک رمضان به نعمت‌های خداوند در حق انسان‌ها و بی‌نیازی او از بندگان تصریح می کند و الطاف بی شمارش را بر می شمارد و ضمن برشمردن فضائل ماه ضیافت الهی، به وداع با آن می‌پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به اهمیت مطالعه نهج البلاغه اشاره و بیان کرد: نهج البلاغه یکی از بی بدیل ترین منابع روایی شیعه است و از جهات متعددی شاخص، فوق العاده و درجه یک است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: یکی از ویژگی های نهج البلاغه به اذعان برخی از بزرگان شیعه و سنی انتسابش به مولای متقیان علی علیه السلام است و این انتساب قطعی و ثابت شده است، اگر چه سید رضی(ره) اسناد آن را نیاورده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نهج‌البلاغه همچون قرآن مجید، بیش از هر چیز دیگری، کتاب سبک زندگی و هدایت است و جامعه ما همان طور که به آموزه‌های قرآن احتیاج دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز محتاج است.

وی ادامه داد: از طلاب عزیز می خواهم برای کسب تخصص در موضوع نهج البلاغه اقدام کنند، زیرا امروز متاسفانه افراد متخصص در عرصه کم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری برنامه خطابه قرآنی و غدیر، بیان کرد: حجت الاسلام موسوی در مدت مسئولیت خود در امور مساجد از ظرفیت دو نهاد (امور مساجد و معاونت تهذیب حوزه علمیه استان) به خوبی نهایت استفاده را در اجرای برنامه های قرآنی برد. البته در این عرصه نیز اعضای شورای اسلامی شهر با او همراهی کردند که جای تقدیر دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: جشنواره خطابه قرآنی و غدیر ایده ارزشمند ی بود که می شود تبدیل به یک حرکت ملی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha