جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1024200
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
امام جمعه قزوین

حوزه / سردار سید یحیی رحیم صفوی با امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در دیدار با سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی، گفت: خدای متعال زمانی که ما را به قرآن دعوت می‌کند می‌فرماید بندگان من قرآن را آن‌گونه تلاوت کنند که حق تلاوت محسوب می‌شود، یعنی به صورت گذرا از آیات قرآن عبور نکنند، به آیات توجه کنند، پیام قرآن را فرا بگیرند، با قرآن انس بگیرند و به قرآن عمل کنند.

وی ادامه داد: باید همان گونه به آیات قرآن عمل کنیم که نیروهای مسلح به آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال یعنی «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» عمل کردند و نتیجه هم گرفتند و عزت و اقتدار نظامی کشور شد و مقاومت اسلامی پا گرفت.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید شما که قرآن را به حق تلاوت می‌کنید باید در تقوا نیز حقیقت تقوا را داشته باشید، تقوا عقل ما را دانا و اراده ما را توانا می‌کند، ما برای موفقیت نیازمند عقل روشن و اراده قدرتمند و توانا هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: خداوند در آیه پایانی سوره حج می‌فرماید «وَجاهِدوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ» یعنی در راه خدا آن‌گونه که حق جهاد است بکوشید، مانند همان دورانی که در مبارزات انقلابی شما عزیزان در شرایط سخت و مشقت‌بار و خوف و خطر پای کار بودید.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۲ سوره مبارک انفال نیز می‌فرماید مؤمنان حقیقی همان‌ها هستند که چون ذکری از خدا شود، دل‌های آنان ترسان و لرزان شود و چون آیات خدا را بر آن‌ها تلاوت کنند بر مقام ایمانشان بیفزاید و به خدای خود در هر کاری توکل می‌کنند، یعنی این آیه می‌گوید مؤمنان واقعی همان‌ها هستند که حق تلاوت، حق تقوا و حق جهاد را ادا کردند، به همین خاطر خداوند آن‌ها را در ضیافت قرآن خویش می‌پذیرد، آیات قرآن دل آن‌ها را می لرزاند و جان آن‌ها را جلا می‌دهد.

سردار رحیم صفوی در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان بیان کرد: هدف پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی این است که راه پرافتخار شهید سلیمانی عزیز را احیا و تبدیل به گفتمان کند.

سردار رحیم صفوی با امام جمعه قزوین دیدار کرد + عکس

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha