چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: تفاهم نامه بین حوزه علمیه خواهران مازندران و ستاد باز سازی عتبات عالیات استان امضاء شد.

خانم مهری رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران گفت: تفاهم نامه همکاری فرهنگی و خدمات رسانی ستاد باز سازی عتبات عالیات مازندران و مدیریت حوزه خواهران استان در راستای اجرای اوامر و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ضرورت بازسازی اعتاب مقدسه و مشارکت خیرخواهانه دوستداران و محبان اهل بیت(علیهم السلام) در این راه معنوی و خداپسندانه امضا شد.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور بهرمندی از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در جهت بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه، تفاهم نامه ای دوجانبه منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد حوزه خواهران استان (اساتید و طلاب) در امر بازسازی این اماکن متبرک مشارکت داشته باشد و نذورات نقدی و غیر نقدی جهت بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه معصومین (علیهم‌السلام) جمع آوری شود.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که به امضا طرفین رسید مقرر شد از ظرفیت فضای فرهنگی حوزه علمیه خواهران در امر تبلیغات و امور فرهنگی بازسازی عتبات و از ظرفیت سخنوری و امورات فرهنگی حوزه علمیه خواهران در جهت تبلیغ و پاسخ به شبهات موجود در امر بازسازی عتبات استفاده شود.

رستمی خاطر نشان کرد: در این تفاهم نامه مقرر شد که بستر مناسبی جهت مشارکت اقشار جامعه در استفاده از طرح بنای نور ستاد بازسازی ایجاد بشود و برگزاری مراسم نذر فرهنگی پرچم امام حسین(علیه السلام) در حوزه و احیای سنت پرچم گردانی در دیار علویان جهت توسعه و تعمیق و تقویت فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) در بین طلاب حوزه انجام بگیرد.

وی تاکید کرد: تامین هزینه احداث حداقل یک متر مربع از صحن مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها) در نجف اشرف به مبلغ ۳۰ میلیون ریال است که توسط هر یک از مدارس علمیه خواهران در سراسر استان پرداخت می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران درمورد تعهدات ستاد بازسازی استان گفت: حکم مسئولیت برای نمایندگان مدارس حوزه علمیه خواهران صادر و شماره حساب ستاد باز سازی عتبات عالیات به کلیه مدارس حوزه علمیه خواهران اعلام خواهد شد.

وی اذعان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خلاصه ای از عملکرد خود را به حوزه علمیه خواهران استان ارائه و زمینه استفاده از تسهیلات و قرض الحسنه بانک رسالت برای طلاب و اساتید حوزه در اجرای طرح بنای نور را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha