شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه موقت تهران

 حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت: آزادگان اسارتگاه را به دانشگاه تبدیل کردند؛ دانشگاهی که چهل هزار دانشجو داشت. به گفته همه آزادگان اسارت قطعه ای از بهشت بود و آزادگان جهنم صدام را به بهشت مقاومت تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، ظهر امروز در همایش روحانیون آزاده سراسر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: بدون شک دفاع مقدس مهم ترین رویداد تاریخ ایران است؛ رویدادی که ایران را در قله های اقتدار اقتصادی و سیاسی قرار داد.

وی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود، امروز عراق توسط مدیران برآمده از مردم اداره نمی‌شد، گفت: اگر دفاع مقدس نبود، امروز لبنان مهد مقاومت اسلامی نبود و در نهایت یمن و سوریه مشتی بر سینه استکبار نبود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایمان به مبداء و معاد بود که جوانان را در میدان حاضر کرد؛ این خدا بود که دفاع مقدس را خلق کرد و آزادگان رابطه خود با خدا را مستحکم کردند.

وی ادامه داد: دغدغه روحانیون آزاده و پیشگامان اسارت این بود که وظیفه چیست و این وظیفه را چگونه انجام دهند؟، دغدغه این بود که باید به گونه ای حرکت کنیم که ضعیف ترین افراد با ما حرکت کنند، لذا در این مسیر از هیچ خدمتی نسبت به هم دریغ نمی‌کردند و ضعیف ترها مورد احترام بیشتر واقع می‌شدند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: آزادگان نماد عزت و افتخار بودند و هیچ گاه به امام خود پشت نکردند و نفوذ ناپذیر بودند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مقابله با دشمن هزینه دارد، اما هزینه ایستادگی و مقاومت به مراتب از تسلیم کمتر است. اگر امروز ما از موضع قدرت صحبت می‌کنیم به دلیل ایستادگی و عزتی است که رزمندگان اسلام داشتند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آزادگان اسارتگاه را به دانشگاه تبدیل کردند؛ دانشگاهی که چهل هزار دانشجو داشت. به گفته همه آزادگان، اسارت قطعه ای از بهشت بود و آزادگان جهنم صدام را به بهشت مقاومت تبدیل کردند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: ایستادگی مردم در برابر توطئه‌ها پس از جنگ تحمیلی مرهون هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، علما، روحانیون و طلاب کشور است.

وی ادامه داد: شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق در سایه ادای تکلیف، در وجود آحاد رزمندگان به ویژه روحانیون که دوشادوش بسیج مردمی، سپاه انقلابی و ارتش مکتبی در خطوط مقدم حاضر می‌شدند، موج می‌زد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha