پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

حوزه/ رئیس جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در هفته اول خرداد ماه به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز، رئیس دانشگاه قم و رئیس جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مراحل دانشگاهی، سراسری و ملی سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور شرکت کردند که از این بین ۱۳۰۰ نفر به مرحله ملی راه یافتند.
وی ادامه داد: این دوره از مسابقات به میزبانی دانشگاه قم در هفته اول خرداد ماه در ۹ بخش، شامل بخش‌های معارفی، آوایی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری، و نوآفرینی‌های قرآنی و در ۴۰ رشته برگزار می‌شود، این مسابقات کاملاً حضوری است و بیش از ۸۰ نفر داور ملی و بین‌المللی، داوری این دوره از جشنواره را به عهده دارند.
رئیس دانشگاه قم همچنین در تشریح زمانبندی جشنواره ابراز داشت: از روز دوشنبه دوم خردادماه پذیرش متسابقین آغاز می‌شود و در روز سه‌شنبه سوم خرداد، مسابقات حفظ ۵ جز و ۱۰ جز؛ روز چهارشنبه چهارم خرداد مسابقات حفظ ۲۰ جز و کل قرآن کریم و روز پنج‌شنبه پنجم خردادماه نیز مسابقات بخش معارفی شامل ۱۱ رشته و هم‌چنین مسابقات قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی و تواشیح برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: پذیرش بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری و نوآفرینی‌های قرآنی جشنواره در روز پنج‌شنبه، پنجم خردادماه از ساعت ۱۵ انجام و مراسم اختتامیه جشنواره نیز عصر جمعه ششم خردادماه برگزار می‌شود.
رئیس جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با بیان اینکه دانشگاه قم برای اولین بار میزبان مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کل کشور است، گفت: دانشگاه قم دو سال پیش نیز جشنواره سی‌وچهارم را در مرحله سراسری میزبانی کرد.
وی در خاتمه یادآور شد: میزبانی مرحله ملی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور دستگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم و معارف قرآنی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد و پیام‌نور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha