جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشمند

حجت‌الاسلام دانشمند با بیان اینکه هر کس هر کار می تواند برای رفع مشکلات جامعه بکند، جهادگر و مجاهد فی سبیل الله است، گفت: ما باید برای رشد همه ابعاد جامعه به میدان بیاییم و با اخلاص و با برنامه سعی کنیم گرهی از مشکلات باز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان،حجت الاسلام مهدی دانشمند، شامگاه چهارشنبه در جمع ۸۰۰نفری جهادگران فاطمی در تالار امیر کبیر دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، اظهار کرد: کلمه بسیج از ابداعات امام بود و من معتقدم بسیج هم مثل واژه های کد دارنظامی مانند نزاجا و نهاجا دارای پیام خاصی است.
وی افزود: «ب» در کلمه بسیج به معنای «بصیرت و بیداری» است که اگر یک رزمنده پشت بهترین و قوی ترین اسلحه روز خواب باشد، کارایی ندارد، اما حتی یک رزمنده دارای بصیرت و دست خالی، ارزش بالایی دارد.
حجت‌الاسلام دانشمند با بیان اینکه باید بیدار و بصیر باشیم و زمان و زمانه را بشناسیم،؛ از ابو موسی اشعری به عنوان عالمی که بصیرت نداشت درس بگیریم، گفت: شهید زندی آبادی جوانی بود که با دست خالی دست بسیاری از جوانان شهر خود را گرفت و توانست راهگشا و چراغ راه باشد.
وی عنوان کرد: شهید زندی آبادی شهیدی است که مردم سر قبر او شفا و حاجت می گیرند؛ او سواد چندانی نداشت و تنها یک بنا بود، ولی به خاطر بصیرتی که داشت، هدایتگر دیگران شد.
وی اظهار کرد: بسیجی باید بصیرت داشته باشد و دوست و دشمن را بشناسد؛ تنها کسی که امروز می تواند به ما دوست و دشمن و مسیر رسیدن به هدف را بشناساند رهبر انقلاب است لذا باید در مورد فرامیش های رهبر انقلاب فکر کنیم.
حجت‌الاسلام دانشمند افزود: ای کاش فرهنگی ایجاد می شد که بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه های علمیه و دانشگاه ها مباحثه می شد تا بیشتر متوجه شویم.
وی افزود:«سین» بسیج، «سازماندهی شدن» است و این پیام را دارد که با بی برنامگی و سلیقه ای کارکردن به نتیجه نمی رسیم و باید مانند هشت سال دفاع مقدس از نقشه جنگ استفاده کنیم تا نقش و عملکرد و جایگاه هر کس مشخص باشد.
این کارشناس دینی ادامه داد: مهم نیست کجا کار می کنید، مهم این است که چه کار می‌کنید؛ خیلی ها در شهر خود در زمان جنگ رزمنده بودند، بنابراین مهم نیست کجایی و چه سمتی داری، مهم این است که همه باید رزمنده انقلابی باشیم.
وی در ادامه «ی» بسیج را یاوری رهبر و ملت و «ج» را به معنای جهاد بیان کرد و اظهار داشت: در فروع دین وقتی کلمه جهاد بیان می شود؛ افرادی را در نظر انسان می آورد که جزو کسانی هستند که سایر فروع دین را رعایت کرده و در وسط میدان هستند.
حجت‌الاسلام دانشمند در پایان با بیان اینکه هر کس هر کار می تواند برای رفع مشکلات جامعه بکند، جهادگر و مجاهد فی سبیل الله است، ابراز کرد: ما باید برای همه ابعاد جامعه به میدان بیاییم و با اخلاص و با برنامه سعی کنیم گرهی باز کنیم.

هر کس هر کار می تواند برای رفع مشکلات جامعه بکند

هر کس هر کار می تواند برای رفع مشکلات جامعه بکند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha