جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاحبه با اعضای شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام ندیمی گفت: مؤسسه اندیشه مسطور برای هفته جمعیت امسال رویداد «هم آفرینی سرمایه های زندگی» با موضوع روایت تجربیات مؤثر در حوزه ترویج فرهنگ فرزندآوری را رقم زد؛ این رویداد با شعار «سرمایه های زندگی» اجرایی شد.

حجت الاسلام محمد حسین ندیمی مدیر مؤسسه اندیشه مسطور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تشریح فعالیت های این مؤسسه در راستای ترویج فرهنگ افزایش جمعیت در کشور گفت: این مؤسسه از سال ۹۱ و زمانی که مقام معظم رهبری مسئله بحران جمعیت را مطرح کردند به دنبال تحقیق در این زمینه رفت؛ از آن موقع به بعد بود که سیاست مؤسسه اندیشه مسطور به سمت مباحث جمعیت سوق پیدا کرد.

وی افزود: در ابتدا فعالیت مؤسسه در زمینه پژوهش و تولید محتوای تبلیغی رفت؛ تولید کتاب های «کاهش جمعیت یا انقراض نسل؟» و «کاهش جمعیت، آخرین راهبرد غرب» و تولید یک لوح حاوی ۹ گیگابایت اطلاعات در زمینه بحران جمعیت از اولین اقدامات مؤسسه اندیشه مسطور در راستای مقابله با این بحران بود.

حجت الاسلام ندیمی خاطرنشان کرد: بعد از آن بود که در سال ۹۳ به دنبال برگزاری دوره تربیت مبلغ جمعیت رفتیم؛ تنها مؤسسه ای که در این زمینه با ما همکاری کرده و امکاناتشان را در اختیار ما گذاشتند مؤسسه امام خمینی (ره) بود.

وی دوره های تربیت مبلغ جمعیت را با استقبال خوب طلاب همراه دانست و گفت: در همان اولین دوره بالغ بر ۴۰۰ نفر طلبه شرکت کرده و در دوره تخصصی نیز ۴۵ نفر مبلغ متخصص در زمینه جمعیت تربیت شدند.

مدیر مؤسسه اندیشه مسطور تصریح کرد: تاکنون در این مؤسسه علاوه بر تولید محتوا و برگزاری دوره های تربیت مبلغ، اعزام مبلغ به استان هایی همچون گیلان، اصفهان، فارس و کرمان را هم داشته ایم.

وی با اشاره به برگزاری دوره های مجازی در دوران کرونا افزود: در این دوران و در سال گذشته برای اولین بار در سطح تمام استان ها دوره های تربیت کنشگر جمعیت را به صورت مجازی برگزار کردیم.

حجت الاسلام ندیمی بیان داشت: در دوران کرونا علاوه بر دوره های مجازی، دوره های حضوری تربیت مبلغ جمعیت را هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی از استان ها برگزار نمودیم.

وی گفت: در سال گذشته در هفته ملی جمعیت هر روز بر اساس شعار آن روز یک وبینار برگزار کردیم؛ در این وبینارها شعارهایی همچون «در آرزوی فرزند» و «حمایت از حیات جنین» دنبال و مورد بحث قرار گرفتند.

نایب رئیس ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه اظهار کرد: مؤسسه اندیشه مسطور برای هفته جمعیت امسال رویداد «هم آفرینی سرمایه های زندگی» با موضوع روایت تجربیات مؤثر در حوزه ترویج فرهنگ فرزندآوری را رقم زد؛ این رویداد با شعار «سرمایه های زندگی» اجرایی شد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از طلاب و مبلغین و مروجین امر فرزندآوری تجربیات خوبی در این زمینه دارند، عنوان داشت: در رویداد «هم آفرینی سرمایه های زندگی» طلاب و مبلغین عرصه جمعیت این تجربیات را با یکدیگر و با مردم به اشتراک می گذارند؛ رزاقیت الهی، جایگاه پدری و مادری، حمایت از حیات جنین، محیط دوستدار کودک، حاکمیت، مسئولین و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آگاه سازی خانواده ها و اقناع مردم از محورهای این رویداد است.

حجت الاسلام ندیمی در پایان خاطرنشان کرد: این تجربیات شامل مردم و مبلغین بوده و بنا داریم از دل این مطالب کتابی منتشر شود تا برای خانواده ها الهام بخش باشد؛ علاقه مندان می توانند تجربیات را در کانال «سرمایه های زندگی» مشاهده کرده و اگر تجربه داشتند از طریق آی دی «سرمایه زندگی» آن را برای ما ارسال نمایند تا در کانال منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha