جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قز.وین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: همان‌گونه که خیّرین در نارسایی‌های بهداشتی، آموزشی و امثال آن مشکل‌گشایی می‌کنند ما هم برای مثال بیاییم مؤسسه‌ای ایجاد کنیم که کار آن دیدن خیّرین و اهمیت قائل شدن برای آنان باشد و از فضای خیّرین واقعی حراست و حفاظت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار ابراهیم سعادت‌فر، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: کارهای ما اگر با اهداف دنیایی باشند طبق آیه ۹۶ سوره نحل «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ» می‌شوند و اگر خدایی باشند «َمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ» می‌شوند، خداوند در این آیه می‌فرماید آنچه نزد شماست نابود خواهد شد و آنچه نزد خداست تا ابد باقی خواهد ماند و ذخیره آخرت خواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: گاهی ما راجع به خیّرین، کلیشه‌ای صحبت می‌کنیم، برای مثال می‌گوییم خیرین به داد مدرسه‌سازی برسند، این‌ موارد نمی‌گوییم اصلاً اثری ندارند اما عموماً خیلی تأثیرگذار نیستند اما اگر مسائل را واقع‌بینانه ببینیم مؤثر است، یک اصل در این امر این است که خیّرین را به عنوان یک سرمایه ارزشمند معنوی اجتماعی بدانیم و صرفا مال آن‌ها را مدنظر قرار ندهیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همان‌گونه که خیّرین در نارسایی‌های بهداشتی، آموزشی و امثال آن مشکل‌گشایی می‌کنند ما هم برای مثال بیاییم مؤسسه‌ای ایجاد کنیم که کار آن دیدن خیّرین و اهمیت قائل شدن برای آنان باشد و از فضای خیّرین واقعی حراست و حفاظت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر فردی از راه نامشروع کسب درآمد کرده است نمی‌تواند وارد عرصه خیرّی شود، البته در این راستا اگر یک چیزی نامشخصی بود نیاز نیست ما برویم کنجکاوی کنیم اما اگر چیزی واضح و مشخص است باید بدانیم فردی که درآمد نامشروع دارد، هدف او در راستای کارهای خیّران نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ما در میدان و کار صلاح نیست از مواضع سیاسی خیّرین جویا شویم، خیّر دارد کار خیر می‌کند، اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد، آدم‌ها اگر بخواهند انسانیت خود را حفظ کنند نباید در قالب این عناوین چپ، راست، گروه و جناح خود را ضایع کرده و قالب‌بندی کنند.

وی بیان کرد: دو منبع مهم خیّری را باید برجسته کنیم، یکی کمک خیّران و دیگری کمک خانواده‌های دانش‌آموزان؛ نباید به صورت تبعیضی به این دو نوع کار خیر نگاه کنیم، برای مثال ممکن است یک خانواده فقط ده هزار تومان کمک کرده باشد، یک خیّر هم ممکن است یک میلیارد تومان کمک کرده باشد، بدانیم برکت این ده هزار تومان کمتر از آن یک میلیارد تومان نیست و آن را کم و بی اثر نبینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: منبع جدی‌تری که در امر ساخت و ساز مدرسه بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد جامعه مهندسین هستند، جامعه مهندسین پیشگام شده‌اند که به مساجد قزوین رسیدگی کنند و به مساجدی که دچار برخی از فرسودگی‌ها هستند کمک کنند، مدرسه و مسجد هر دو مانند هم هستند، پیغمبر نیز کار خود را از تعلیم و آموزش شروع کرد و به مسجد متصل کرد، زیرا نخستین آیاتی که بر قلب نازنین پیامبر (ص) نازل شد در رابطه با تعلیم و تربیت و خواندن بود که در سوره علق است.

در ابتدای این دیدار ابراهیم سعادت‌فر سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

خیّرین در نارسایی‌های بهداشتی، آموزشی مشکل‌گشایی می‌کنند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha