جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه گفت: برگزاری کنگره شهدای روحانی در راستای تحقق «جهاد تبیین» و چراغ راه طلاب جوان در حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه کرمانشاه، در آستانه برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی، گفت: با تمسک به بیانات رهبری حکیم و فرزانه که فرمودند: «امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، حقیقتا حاکم شدن فضای معنوی جامعه و مدارس علمیه با یاد شهدا، تربیت نفوس را به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به رهنمودها و تأکیدات امامین انقلاب، در خصوص ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی، باید طلاب جوان عهده دار ابلاغ پیام و رسالت عظیم خون شهدای روحانی باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه معرفی هر چه بهتر جایگاه عالمان مبارز و انقلابی در طول تاریخ مکتب انسان ساز تشیع باشیم، گفت: تبیین شخصیت جامع حضرت امام(ره) و به تبع آن رشادت شهدای روحانی، لازمه حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام محمدی فر اظهار کرد: با استفاده از نقش سازنده و تربیتی برخی علمای نامدار و روحانیون رزمی، تبلیغی، در میان رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، می شود در سیره و رفتار طلاب تأثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه با توجه به تعداد جمعیت خود از جهت آمار و تعداد شهدای روحانی، نسبت به سایر اقشار جامعه، قابل توجه و چشمگیری دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه خاطر نشان کرد: در کنار آشنا سازی طلاب جوان با سیره عملی و تفکر شهدا، کنگره سراسری شهدای روحانی ۴ خرداد در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهدا در پیشرفت معنوی و تربیتی طلاب و رشد انگیزه آنها اثر قابل توجهی خواهد داشت، گفت: با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرام(ص) و بسیج طلاب و با هماهنگی ستاد، تمام مدارس علمیه استان اعم از اساتید، مدیران، کادر و طلاب در برنامه مذکور حضور فعال خواهند داشت.

لازم به یاد آوری است که در این جلسه از خانواده معظم شهدای روحانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ک.مولوی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا کنگره شهدای روحانی در کرمانشاه برگزار نشد؟
    • غلام رشیدی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      مسئولین حوزه علمیه کرمانشاه جوابگو باشند. سایر استانها همزمان با حوزه علمیه قم برنامه عظیم کنگره شهدای روحانی را اجرا خواهند نمود اما فقط کرمانشاه...؟!
    • حمید قادری IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      آقای محترم می دانم از عدم برگزاری کنگره شهدای روحانی نگران هستی. از مدیریت حوزه علمیه استان و بسیج طلاب سوال کنید. متاسفم