جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، خواستار معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان به صورت زیبا شد و تصریح کرد: ملت‌ها آداب ملت‌ها را می‌پذیرند و برای آن ارزش قائل هستند بنابراین می‌طلبد آداب استان را به خوبی ارائه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در دیدار ولی جهانی، مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مناسبت هفته میراث فرهنگی با تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از بخش‌های هویتی ملت‌ها مربوط به سامانه گردشگری در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … است.

وی به قدمت تاریخی ایران به ویژه گیلان اشاره کرد و افزود: استفاده از جاذبه‌های استان در جذب گردشگران حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بخش گردشگری گیلان، بیان کرد: دستگاه های مربوطه باید در این عرصه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری داشته باشند.

وی، ظرفیت و دقت در ارائه فعالیت‌های فرهنگی را مهم عنوان کرد و گفت: در هر برنامه‌ای اسلام، شیعه و هویت ایرانی را در قالب زیبا ترویج کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گردشگری که وارد استان می شود باید نشاط داشته باشد اما ویرانگری فرهنگی نمی‌خواهیم، خاطرنشان کرد: بوم گردی موجب جذب گردشگر می‌شود ضمن اینکه در سایه بوم گردی بسیاری از کالای تولیدی استان به فروش می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به تاثیر فعالیت‌های گردشگری در عرصه اشتغال‌زایی اشاره کرد و یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند برای کارآفرینان ارتقای جایگاه ایجاد کند و در این راستا می طلبد با دانشگاهیان همکاری داشته باشید.

کاروان گردشگری میرزا کوچک جنگلی راه اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در دیدار مذکور از اجرای ۱۵۷ برنامه در هفته میراث فرهنگی خبر داد و گفت: ساختمان مدرسه حکیم نظامی آستارا در هفته میراث فرهنگی بازگشایی می‌شود.

ولی جهانی با اشاره به راه اندازی کاروان گردشگری میرزا کوچک جنگلی در رشت، بیان کرد: طرح اولیه یادمان مشهد میرزا کوچک جنگلی برای اجرا در ماسال آماده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha