جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1026176
۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
حجت الاسلام شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی از برگزاری دوره زبان روسی در مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، جلسه حجت الاسلام صادق شعبانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت با حجت الاسلام قاسم پورمسئله‌گو مدرس زبان روسی، امروز صبح در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام پورمسئله‌گو با اشاره به این که گیلان، مرکزی برای تعاملات بین المللی است، اظهار کرد: ایران به وسیله این استان سرسبز با همسایه‌ای بزرگ و سرشار از قرابت، یعنی روسیه قرار دارد. روسیه امروز فرصت‌ها و امتیازات ویژه‌ای دار که در گذشته وجود نداشته، و در آینده نیز شاید چنین فرصتی ایجاد نشود.

مدرس زبان روسی ادامه داد: روسیه امروز خواهان تعامل با ایران و اسلام است؛ دوست دارد بداند شیعه ایران چه می‌گوید؟ این خواسته، وظیفه سنگینی برای طلابی ایجاد می‌کند که توان یادگیری زبان روسی را از یک سو، و از سویی دیگر تسلط بر علوم اسلامی دارند.

حجت الاسلام پور مسئله‌گو تصریح کرد: امروز عده‌ای از طلاب عَلم و پرچم این کار مقدس را بر افراشته‌اند و همزمان با تحصیل علوم دینی آن را آمیخته با زبان روسی می‌کنند تا آنچه که خمینی کبیر به گورباچف فرمود تحقق پیدا کند؛ تا تیزهوشان روسی با معارف بلند قرآن و عترت آشنا شوند.

وی افزود: مدرسه امیرالمومنین علی(ع) با نگرش تمدن اسلام و تربیت طلاب علوم دینی با نگاه تمدن اسلامی، در شهری مثل رشت، با برگزاری دوره زبان روسی در این مدرسه، مرکز گسترش تعالیم اهل بیت(ع) برای اولین بار در استان گیلان خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) نیز در این دیدار گفت: ما از اول سال با برگزاری نمایشگاه با مضامین «طلبه در طراز انقلاب اسلامی» آمادگی طلاب مدرسه برای صدور انقلاب اسلامی را کلید زدیم.

حجت الاسلام شعبانی همچنین از برگزاری برگزاری دوره زبان روسی در مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاران ۳۱۳ IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    این خبر باعث سوزش اینترنشنال شده انگار😅😅
  • سید محمدعلی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    1 0
    خدا قوت دوست گرامی آقای پورمسئله گو🌹 دشمن حتما می سوزه👊
  • زهرا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 2
    با آزاد سازی سواحل شمالی، راه را برای ورود ناوگان دریایی روسیه از دریای خزر باز کردیم حالا روسی هم باید یاد بگیریم، برای استجابت فرمانهای روسیه لازم میشه!
    • ! IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 0
      احسنت بر استاد سیاه نمایی! آزادی سازی سواحل برای ورود روسیه! بحق چیزهای ندیده و نشنیده! البته دیدیم شیدایان غرب، زبان و فرهنگ منحط آن را در اجزاء و ارکان مملکت رسوخ دادند.
  • قم IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 1
    سلام علیکم چندین سال پیش جهت تبلیغ به مناطق رشت تا استارا آمدم واقعا فعالیتهای تبلیغی در استان خیلی ضعیف بود به نظرم بجای وقت گذاشتن زبان روسی راهکارههای نشر معارف را تعلیم دهید واقعا تعلم و تعلیم زبان روسی در حالی که مردم استان تشنه معارف اسلامی هستند چه ثمره ای دارد
    • مانعة الجمع نیستند IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 0
      تشنگی معارف در تمایل ورود به حوزه مشهود است! نیاز داخلی نباید مانع تبلیغ خارج از مرزها شود.
  • زهرا IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 1
    سیاست مداران روسیه به دنبال قدرت و حکومت در دنیا هستند و حتی دست به نسل کشی می زنند و درخواست پذیرش اسلام توهمی بیش نیست و با ترویج زبان روسی، زمینه سازی برای تقویت افکار کمونیستی و نفوذ بیشتر روسها در ایران فراهم می شود!
    • ولایتی PK ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 1
      اگر شماها اسلام رو سیاسی کنید و کار ذیدیان می کنید بله مانع از قبول اسلامه، مثل آذربایجان ، اندونزی و نایجیریه... که دیگه نمی توانند تشییع رو ابلاغ کنند ... ولی اگر اسلام رو بطور دین تبلیغ می کنید مثل سنیان که مبلغان شان پر از جهان شدن... مردم و دولت قبولش می کنند،