پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره ملی مهدویت

حوزه/ سومین جشنواره ملی مهدویت با بیانیه داوران و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سومین جشنواره ملی مهدویت با بیانیه داوران و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد که در این بیانیه آمده است:

باور به مهدویت، اثرات و نتایج مختلفی در جامعه به لحاظ فردی و جمعی دارد و مهمترین آن امید به آینده ی روشن و غایت مندی زندگی است. با توجه به اهمیت شناخت مهدویت و ضرورت پاسداشت این رکن اعتقادی و برای به منصه ظهور رساندن نقش فرهنگی و هنری این حوزه در جامعه به اشکال مختلف باید در قالب های هنری، ادبی، نوآورانه و فناورانه در فضاهای مذهبی، علمی و عموم جامعه به نمایش گذاشت و این جشنواره به دنبال تحقق آن است و با در نظر گرفتن این موضوع فراخوان سومین جشنواره ملی مهدویت در ۴ بخش ادبی، هنری، ایده پردازی و کتابخوانی اعلام شد.


بیانیه حاکی‌ست: رویکرد دبیرخانه جشنواره ترویج فرهنگ مهدویت، معارف مهدوی، فرهنگ انتظار و معرفی و تقدیر از شرکت کنندگان خالق و مستعد جشنواره در زمینه های یاد شده است که به شکل خالقانه، مدبرانه و هنرمندانه به موضوع مهدویت پرداختند.


در ادامه آمده: در این جشنواره تعداد ۲۵۵۱ اثر پس از ارزیابی های دقیق، موشکافانه و عمیق داوران بهترین آثار انتخاب شده است که بشرح ذیل می باشد:
- در بخش عکس هیئت داوران از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه، ۳ نفر را شایسته تقدیر اعلام کرده و هیچیک از آثار را برگزیده نداشتند.
- هیئت داوران در بخش شعر ۳ نفر را شایسته تقدیر اعلام کردند.
- در بخش قطعه ادبی هیئت داوران ۲ نفر را شایسته تقدیر اعلام کردند.
- در بخش ایده پردازی با جدید بودن این بخش و اضافه شدن به سایر بخش ها، آثار قابل توجهی ارائه شده است که ۱ نفر
برگزیده و ۳ نفر شایسته تقدیر اعلام کرد.
- در بخش کتابخوانی نیز با محوریت کتاب "شهدا بهترین الگو منتظران" ۱۰ نفر به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی گردیدند.
- در بخش پادکست هیئت داوران هیچ یک از آثار ارسالی را برگزیده و شایسته تقدیر اعلام نکرد و سطح آثار ارسالی در سطح جشنواره ملی مهدویت ارزیابی نشد.
سومین جشنواره ملی مهدویت ادامه دهنده مسیر روشن و چراغ راه برای معرفی تولیدات غنی، خالقانه و محصولات نوآورانه در حوزه ترویج فرهنگ مهدویت از میان استعدادهای جوان در آینده کشور عزیزمان ایران می باشد.
در پایان جشنواره هیئت داوران، ضمن ارج نهادن به تالش برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان در این جشنواره، امید دارد که در آینده در سایه چنین رویدادها و جشنواره هایی، جامعه فرهیختگان و دانشگاهیان نقش برجسته ای در ترویج فرهنگ مهدویت، فرهنگ انتظار و ارائه آثار فاخر در این حوزه را داشته باشند.


با احترام
هیئت داوران
سومین جشنواره ملی مهدویت
خرداد ۱۴۰۱

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha