جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: جهاد تبیین موضوعی نیست که فقط با برگزاری جلسات و سمینارها تحقق پیدا کند، بلکه موضوعی چند وجهی و چند لایه است که در عرصه های مختلف همه دستگاه ها و گروه ها باید برای آن برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای استانی جهاد تبیین که در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، ضمن گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر نشان دهنده ایمان بالای رزمندگان اسلام بود و درس های متعددی را برای طول تاریخ ایران به ارمغان آورد.

وی اظهار کرد: در یک سال اخیر شاید پرکاربرد ترین واژه ای که مقام معظم رهبری از آن استفاده کرده اند، واژه جهاد تبیین باشد؛ هنگامی که به عرصه فضای رسانه ای جهانی نگاه می کنیم عمق نگاه مقام معظم رهبری را متوجه می شویم.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه راهبرد ابلیس راهبرد اغواء و گمراهی است، عنوان کرد: در مقابل راهبرد اغواء، راهبرد تبیین است؛ تبیین به معنای روشن کردن مسیری است که گم شده بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از همه ابزارها برای گمراهی جامعه بشری استفاده کرده است، به همین دلیل پیروان حق نیز باید با همه توان در جهت تبیین حقیقت عمل کنند؛ برای نخستین بار امیرالمومنین(ع) از واژه جهاد تبیین استفاده کرده اند، در جایی که حضرت فرمودند: «الله الله فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیل الله»، جهاد با السنه در فرمایش حضرت به عنوان معنای جهاد تبیین است.

عضو شورای حوزه علمیه فارس افزود: ترکیب جهاد و تبیین در کنار یکدیگر دارای پیام است و آن، پیام مجاهده و تلاش خستگی ناپذیر در این مسیر است. تبیین و تعلیم با یکدیگر فرق دارند و تکیه بر کرسی تعلیم هزینه اجتماعی ندارد، اما در کرسی تبیین قرار گرفتن گاهی همراه با هزینه های سنگین اجتماعی است، به همین دلیل تبیین باید همراه با جهاد و مقاومت باشد.

وی ادامه داد: امروز در عرصه مسائل اعتقادی، احکام شرعی، مسائل مربوط به جهان، انقلاب، اسلام و کشور نیاز به تبیین داریم.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی با بیان این که امروز دشمن به دنبال آن است که مسیر حرکت انقلاب را تضعیف کند، تصریح کرد: جهاد تبیین موضوعی نیست که فقط با برگزاری جلسات و سمینارها تحقق پیدا کند، بلکه موضوعی چند وجهی و چند لایه است که در عرصه های مختلف همه دستگاه ها و گروه ها باید برای آن برنامه ریزی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha