پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ی

حوزه / دبیر علمی نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه اعلام کرد: ۴۰ مقاله در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر پذیرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، امروز در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان که با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد با اشاره به ۸۳ مقاله ارسالی به این مقاله، گفت: از مقالات پذیرفته شده ۱۸مقاله به صورت سخنرانی و ۲۲ مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شده است.

وی، با اشاره به اینکه این دومین کنگره علمی و ملی است که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود، افزود: هر موقع موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می شود بسیاری از مصادیق آن فراموش و فقط به پوشش و بدحجابی پرداخت می شود و مابقی معروفات و منکرات مورد توجه قرار نمی گیرد، بلکه دیدگاه ما این است که امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه ها و مصادیق باید مورد توجه قرار گیرد و احیاء شود.

دبیر علمی نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: اگر فسادی در جامعه شروع و نهی نشود دامن گیر و همه گیر خواهد شد، در ماجرای کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک در جامعه چون همه تذکر می دادند و پیامد عدم رعایت آن را در بیمارستان ها و قبرستان ها می دیدند منجر به رعایت پروتکل های بهداشتی شد، اما در مسائل دینی و انسانی اگر یک نفر منحرف شود چون آثار آن به سرعت در جامعه نمایان نمی شود به همین دلیل به این فریضه اهمیت داده نمی شود و در اسلام گفته شده نسبت به هر چیزی حساس باشید و نهی کنید.

شایان ذکر است، نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد پژوهش های کاربردی (میدانی و کتابخانه ای )امروز و فردا در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال برگزاری است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha