جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام خزاعی

حوزه/ امام جمعه نهبندان گفت: امام(ره) بر افزایش سطح آگاهی مردم تاکید داشتند و توانست با فتح قلوب مردم انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند ضمن تسلیت ایام رحلت امام راحل(ره) و همچنین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: ۳۳ سال از رحلت امام خمینی(ره) می گذرد، اما گذشت سال ها هرگز یاد و خاطره ایشان را به فراموشی نمی سپرد.

وی با بیان این‌که بسیاری از بزرگان تاریخ اذعان دارند که بی نظیرترین شخصیت پس از ائمه اطهار(ع) امام خمینی (ره) بود، تصریح کرد: امام(ره) از لحاظ علمی، مرجع تقلید بود و همچنین روحیه شهادت، جهاد و حالات عرفانی در ایشان موج می زد.

امام جمعه نهبندان با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌ که" امام خمینی همیشه زنده است"، تصریح کرد: ایشان یک مرجع تقلید، یک سیاستمدار به تمام معنا، فردی بدون رغبت به دنیا و در حقیقت به زبان ساده یک شخصیت جامع و کامل بودند.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) عظیم ترین انقلاب دنیا را با کار فرهنگی و دست خالی ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: امام(ره) بر افزایش سطح آگاهی مردم تاکید داشتند و توانست با فتح قلوب مردم انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

امام جمعه نهبندان با اشاره به انتخاب خلف صالح امام خمینی(ره)، از رهبر معظم انقلاب به عنوان یک شخصیت جامع و کامل یاد کرد و ادامه داد: آنچه مسلم است آن که امروز تمام دنیا بر این نکته اذعان دارند که ایشان بهترین رهبر بعد از امام راحل(ره) هستند.

حجت الاسلام خزاعی با تاکید بر این‌که آیت الله خامنه ای امروز عصاره شخصیت امام (ره) را در سه کلمه مومن، متعبد و انقلابی خلاصه کردند، متذکر شد: شخصیت بی‌نظیر امام راحل(ره) در ولایت فقیه تجلی یافته است.

وی در ادامه با اشاره به قیام ۱۵ خرداد، بیان کرد: ۱۵ خرداد مقدمه انقلاب بود و عمال شاه امام خمینی (ره) را به خاطر سخنرانی علیه آمریکا، شبانه دستگیر کردند، مردم متوجه شدند و تظاهرات کردند و به شهادت رسیدند و امام (ره) فرمود، ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم .

امام جمعه نهبندان از ۱۵ خرداد به عنوان"یوم‌الله" یاد کرد و افزود: این حرکت امروز منشأ برکات بزرگی شده است و برهمین اساس ما را در آغاز تمدنی بزرگی و نوین الهی براساس دستورات قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) قرار داده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به سرود"سلام فرمانده" که غوغا به پا کرده است، گفت: اگر چه ما در تاریخ، سرود حماسی و انقلابی زیاد داریم ولی سرود "‌سلام فرمانده" فضای متفاوتی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha