دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ برگزاری دوره مقتل شناسی در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان این که غدیر یک موضوع اختلافی نیست، بلکه دقیق‌ترین میراث ماندگار حدیثی است، تصریح کرد: ولایت فقیه ادامه و استمرار غدیر است و رهبری و زعامت مسلمین در دوران حضور امام معصوم علیه السلام بر عهده ایشان است و در دوران غیبت بر عهده ولایت فقیه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی امروز در جلسه روحانیون ارومیه که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: غدیر امام علی علیه السلام هم مثل حضرت در اوج مظلومیت قرار دارد و ما در این زمینه به قدری کم کاری کرده‌ایم که اگر کسی امروز در این باره بخواهد کاری انجام دهد از سوی عده‌ای نادان به تفرقه متهم می‌شود.

وی با بیان این که غدیر یک موضوع اختلافی نیست، بلکه دقیق‌ترین میراث ماندگار حدیثی است، تصریح کرد: ولایت فقیه ادامه و استمرار غدیر است و رهبری و زعامت مسلمین در دوران حضور امام معصوم علیه السلام بر عهده ایشان است و در دوران غیبت بر عهده ولایت فقیه می‌باشد.

وی با بیان این‌که خداوند متعال در آخرین روزهای عمر رسول مکرم اسلام (ص) به پیامبر دستور ابلاغ غدیر را داد، افزود: اسلامی که در آن غدیر نباشد، کامل نیست؛ آیه "الیَومَ أَکمَلتُ لَکُم دینَکُم وَأَتمَمتُ عَلَیکُم نِعمَتی وَرَضیتُ لَکُمُ الإِسلامَ دینًا" بر امامت امام علی علیه السلام دلالت دارد و غیر آن ممکن نیست.

کارشناس مذهبی با تاکید بر این که پیامبر(ص) اولین منادی غدیر بودند، تصریح کرد: غدیر به عنوان موضوع پژوهش ها و پایان نامه های علمی انتخاب شود.

وی با بیان این که نباید غدیر را به خانه‌ها و محلات محدود کنیم، یادآور شد: فراموشی غدیر توسط امت، موجب کتک خوردن صدیقه طاهره(س) و شهادت ایشان شد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان این که همه حضرات معصومین به تبلیغ غدیر پرداخته‌اند، افزود: هیچ شب و روزی به عظمت غدیر وجود ندارد و خداوند در روز غدیر دو برابر شب قدر انسان ها را می بخشد و ما متاسفانه از این مسئله غافل هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha