یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
g

حوزه / رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از تشکیل کارگروه ساماندهی بناهای تاریخی وقفی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و با حضور امام جمعه کاشان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، احمد دانائی‌نیا، روز سه شنبه ۲۴ خرداد ١۴٠١ در نشستی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه در کاشان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، در محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان برگزار شد به تبیین چالش ها و آسیب های موجود در مسیر مرمت و احیای ابنیه وقفی پرداخت و ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی را مهمترین عامل فرسودگی و تخریب بناهای عام المنفعه دانست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فاصله گرفتن جدی از اقتصاد نفتی، طرح توسعه برخی مساجد و بقاع متبرکه را مغایر با قوانین حفاظت و منشورهای صیانتی دانست و خاطر نشان ساخت: مساجد و بقاع متبرکه از این حیث، آسیب هایی جدی دیده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، ورود امام جمعه به موضوع رفع چالش های مرمتی ابنیه موقوفی، تشکیل کارگروه احصاء و احیاء موقوفات شهری و روستایی زیر نظر امام جمعه، تشکیل کارگروه مشترک میراث فرهنگی، اوقاف، شهرداری و نهادهای مرتبط به منظور رفع موانع موجود، تشکیل بانک اطلاعاتی موقوفات، تعیین تکلیف وضعیت مرمت و نگهداری آب انبارها، حمام ها، کاروانسراها، بازارچه ها و زمین های موقوفی بایر در بافت را از ضروریاتی برشمرد.

وی اظهار کرد: در کاشان ۱۷۰۰ اثر تاریخی ارزشمند شناسایی شده که ۳۵۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده که از این تعداد ۱۷۹ اثر شامل آب انبار، بقاع متبرکه، حسینیه ها، کاروانسرا و مساجد است و نیازمند ساماندهی و طرح جامع مرمتی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha