پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
المصطفی

حوزه/ سومین دوره کنفرانس بین‌المللی اعتدال اسلامی با موضوع «اعتدال دینی برای صلح» به همت دانشکده اصول‌الدین، ادب و تبلیغ دانشگاه اسلامی دولتی بوکیت تینگی اندونزی، به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این کنفرانس شش سخنران از پنج کشور مختلف حضور داشتند و مطالب خود را در دو پنل ارائه دادند که در پنل اول دکتر حسین متقی رئیس نمایندگی المصطفی در اندونزی مطالب خود را با موضوع «برقراری صلح دینی و امور اقلیت‌ها» ارائه و سخنران تایلندی این نشست دکتر کریا النگپوته مطالب خود را با موضوع «گفتگوی بین ادیان در تایلند؛ بین ابتکارات و چالش‌ها» ارائه داد.

در پنل دوم، دکتر مادیا جعفری از دانشگاه مالزی مطالب خود را با موضوع «اعتدال و تعامل دینی در میان جوامع چند نژادی» ارائه کرد و دکتر نوال فبریانی از دانشگاه اسلامی محمدیه سنگاپور مطالب خود را در موضوع «هویت مسلمان معتدل در سنگاپور» تشریح نمود.

دکتر بودی منور رحمان به‌عنوان سخنران اندونزیایی از دانشگاه دین و فلسفه مطالب خود را با موضوع «اعتدال دینی به‌عنوان یک امر مهم در مقابله با افراط‌گرایی و خشونت‌گرایی اسلامی» مطرح ساخت.

این کنفرانس با مشارکت بیش از ۴۰۰ نفر متشکل از اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و محققان بین‌المللی در کشور اندونزی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha