پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مدیری که نگاه انقلابی و تحولی نداشته باشد، حتما باید در حاشیه قرار گیرد، البته بحث اخراج افراد نیست، بلکه بحث جایگزینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، بامداد جمعه در پایان بیست و پنجمین سفر استانی دولت مردمی به مقصد اصفهان، در نشستی با خبرنگاران در تشریح نتایج و دستاوردهای سفر یک روزه‌اش به این استان گفت: اصلی‌ترین مشکل مردم در اصفهان کم‌آبی است و لذا در اولین مرحله از برنامه‌های سفر، بازدیدی از بخش‌هایی از مسیر زاینده‌رود و تالاب گاوخونی داشتیم.

رئیس جمهور افزود: وزیر نیرو از اولین روزهای آغاز فعالیت خود پیگیر رفع مشکل کم‌آبی استان اصفهان است و در همین راستا طرحی جامع بر محوریت توزیع عادلانه آب در حال تهیه است که مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

وی با اشاره به اینکه این طرح همچنین ملاحظات قانونی و حقوق همه کسانی را که در طول تاریخ از آب زاینده رود بهره‌مند بوده‌اند، در نظر می‌گیرد، اظهار داشت: در تهیه طرح جامع توزیع عادلانه آب از نظرات کارشناسی متخصصان بهره گرفته شده است و پس از نهایی شدن نیز در اختیار نخبگان قرار می‌گیرد تا هیچ ایده و نظری درباره حل مشکل کم آبی نادیده نماند.

رئیس جمهور ادامه داد: یک سوم اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح‌های مصوب سفر استانی اصفهان به تکمیل پروژه‌های بخش آب اختصاص یافته است. بخش‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و پرداخت تسهیلات پس از بخش آب، به ترتیب بیشترین سهم را از اعتبارات مصوب سفر استانی اصفهان به خود اختصاص داده‌اند.

رئیسی، شرط موفقیت در اجرای مصوبات سفرهای استانی را پیگیری این طرح‌ها با نگاهی تحولی از سوی مدیران استانی و کشوری دانست و تصریح کرد: اساسا مدیری که نگاه انقلابی و تحولی نداشته باشد نمی‌تواند کار را متقن و قابل قبول به پیش ببرد و دولت مردمی نمی‌تواند پیشرفت کارها را معطل چنین مدیرانی کند، لذا تاکید کرده‌ام که چنین افرادی در پست‌های مهم به کار گرفته نشده و در حاشیه قرار گیرند.

رئیس جمهور، کشاورزی، صنعت و گردشگری را از جمله ظرفیت‌های متنوع استان برشمرد و با اشاره به بازدید خود از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: تمام مقدمات برای تبدیل این شهرک به یک قطب علمی و فناوری در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: بنای دولت بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و صرف منابع در این زمینه را نه هزینه، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری پربار می‌دانیم.

رئیس جمهور با تاکید دوباره به مدیران استان برای جدی گرفتن کار و پیگیری موثر اجرای مصوبات استانی افزود: برگزاری جلسات شورای اداری استان‌ها به این شکل در ۴۳ سال گذشته سابقه نداشته و ما این روش را باب کردیم تا در یک جلسه وزرا برنامه‌های دولت در حوزه کاری خود را تشریح کنند، مدیران استان حس اجرا و پیگیری این مصوبات را بگیرند و نمایندگان رسانه‌ها از جزئیات برنامه‌های دولت اطلاع یافته و برای پیگیری آنها انگیزه پیدا کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع فرونشست زمین در استان اشاره کرد و افزود: قرار شد برای پیگیری این موضوع با فوریت کارگروهی از کارشناسان تشکیل شده و ضمن شناسایی علل وقوع این پدیده، راهکارهای مقابله با آن تهیه شود تا نگرانی‌ها در این زمینه رفع شوند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که دولت به طور مشخص برای احیای زاینده‌رود چه خواهد کرد؟ تصریح کرد: دولت در قالب طرح جامع احیای زاینده‌رود و توزیع عادلانه آب برای زنده کردن زنده‌رود برنامه دارد. هیچ ظرفیت، امکان و راهکاری برای احیای زاینده‌رود نادیده گرفته نخواهد شد.

رئیسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه دولت برای ایجاد توازن در برخورداری استان اصفهان از منابع کشوری و استانی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت در این زمینه، پیشرفت عادلانه بر پایه سند آمایش سرزمینی است و دولت در این راستا سند بودجه ۱۴۰۱ را با رویکرد اجرای عدالت بر پایه سند آمایش تدوین کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: طبیعتا بخش‌هایی که کمتر پیشرفت کرده‌اند باید در تخصیص و تقسیم منابع و امکانات بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha