پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: امروزه یکی از مهم ترین بایسته ها در راستای مقابله با راهبردهای دشمن در جنگ نرم، حمایت از مبلغان دینی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران کنگره ملی عشایر کشور، اظهار داشت: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب در این دیدار به صراحت فرمودند که امروز یکی از محورهای اصلی جنگ نرم دشمن، تضعیف دین و باورهای دینی در بین ملت ماست.

وی افزود: با عنایت به این فراز از بیانات رهبر معظم انقلاب آن چه قابل توجه است این که در راستای اهتمام نسبت به جهاد تبیین و دفاع از ارزش های دینی باید از جریان تبلیغ دین در کشور حمایت لازم به عمل آید.

این مدرس دانشگاه همچنین بر ضرورت تقویت نهاد تبلیغ به منظور ترویج گفتمان انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: از جمله برکات تبلیغ دین و آموزه های قرآنی در کشور مقابله با جریانی است که از سوی دشمن هدایت می شود و آن هم نااُمید کردن مردم در شرایط فعلی است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که تبلیغ بهترین ابزار برای آن است که معارف و آموزه های دینی در سطح جامعه به یک گفتمان فراگیر تبدیل شده و به این وسیله مردم و نسل جوان بیش از پیش با این آموزه ها به خوبی آشنا شوند.

اسلامی افزود: البته مسلم است که در روزگار کنونی، تبلیغ دین باید بسیار هدفمند و جذاب دنبال شود چرا که اصرار بر شیوه های کلیشه ای و کم بازده، جوابگوی نیازهای امروز جامعه و نسل جوان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha