جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر:نخستین گردهمایی روحانیون واءمه جماعات مساجد با شهردارکاشان

شهردار کاشان اظهار داشت: باید از ظرفیت بی‌بدیل ائمه جماعات در ارتقای زندگی شهروندی بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حسن بخشنده امنیه شهردار کاشان، شب گذشته در نشست هم‌اندیشی روحانیون و ائمه جماعات مساجد با شهردار کاشان که در خانه تاریخی آل یاسین این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ائمه جماعات و مروجان معارف الهی و مفاهیم دینی، یکی از نقش آفرینان اصلی و صاحبان تأثیر در رشد و تعالی جامعه و یکی از عناصر تعیین کننده در ارتقای فرهنگ عمومی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم تعامل بین مدیریت شهری و مبلغان حوزه دین، افزود: ائمه جماعات مساجد می‌توانند یکی از بازوان یاری‌گر مدیریت شهری در انجام مأموریت‌های خود باشند.

شهردار کاشان تصریح کرد: مدیریت شهری بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود، قادر است بسترهای تحقق مطالبه متولیان نشر معارف دینی که همان ترویج و تبیین ارزش‌های توحیدی در جامعه است را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه برای تحقق تعامل دو سویه، نیازمند ایجاد ساختارهایی در مدیریت شهری و برگزاری جلسات هم‌اندیشی هستیم، گفت: منزلت و جایگاه روحانیت در بین مردم، موجب شده همواره مورد رجوع، احترام و تکریم شهروندان باشند و لذا به صورت روزانه و مستمر با اقشار مختلف مردم ارتباط نزدیک و بی واسطه دارند.

وی با اشاره به اینکه از این ظرفیت بی‌بدیلی می‌توان برای ارتقای شهر و زندگی شهروندی بهره برد، مطرح کرد: متأسفانه آنچنان که شایسته است شرح وظایف و چالش‌های شهرداری برای مردم تبیین و ترویج نشده است و هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند که شهرداری هیچ بودجه دولتی و عمومی نداشته و برای تأمین هزینه‌های شهر متکی به درآمدهای خود است که آن هم حاصل عوارض پرداختی توسط مردم می‌باشد.

بخشنده تصریح کرد: نیازمند تبیین و ترویج شایسته مأموریت‌ها و محدودیت‌های شهرداری برای مردم هستیم، دغدغه‌ای که ائمه جماعات می‌توانند با ایفای نقش موثر خود آن را در جامعه محقق کنند.

وی با اشاره به مطالبات انباشته ۱۵۰ میلیارد تومانی شهرداری از شهروندان در قالب عوارض، خاطر نشان کرد: هر روز بر این حجم مطالبات افزوده می‌شود، میزانی که با آن می‌توان ده‌ها پروژه شاخص و مهم شهری را تعریف و اجرا کرد.

شهردار کاشان از ائمه جماعات خواست ضرورت مشارکت و پرداخت عوارض را از منظر تکالیف شهروندی و حتی بعد دینی و شرعی برای نمازگزاران و سایر شهروندان تبیین و ترویج کنند و اظهار داشت: اگر به دنبال حرکت در مسیر توسعه و دارالمومنینی آباد و تعالی‌یافته هستیم، باید در ساختن شهر مشارکت داشته باشیم.

وی به موضوع حفظ اموال شهر اشاره و تأکید کرد: لازم است تا حفاظت از این سرمایه‌ها که بیت‌المال محسوب می‌شوند به یک دغدغه عمومی تبدیل شود و لذا از ائمه جماعات می‌خواهیم تا اهمیت این موضوع را برای عموم تشریح کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنها در سال جاری شاهد خسارت کلان به اموال شهرداری در قالب‌های مختلف بوده‌ایم که برای جبران آن نیازمند هزینه از بودجه متعلق به آحاد شهروندان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha