دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1031383
۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
حجت الاسلام دانشمند

حوزه/ حجت الاسلام دانشمند گفت: مبلغان عوام فهم و خواص پسند صحبت کنند، این در حالی است که عده ای به اشتباه عوام پسند و خواص فهم سخن می گویند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند، امروز در همایش تکریم تبلیغ که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: همواره عده ای از کنار هم بودن روحانیت ناراحت می شوند و احساس خطر می کنند.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: اعتقاد راسخ دارم اگر به تعداد جمعیت کل دنیا، همه مبلغ و روضه خوان امام حسین بشوند، جای کسی تنگ نمی شود و سفره سیدالشهدا(ع) بسیار وسیع است.

با تاکید بر اخلاص در همه امور، ادامه داد: به تعبیر شهید سلیمانی، برای شهید شدن باید شهید بود و اخلاق همه شهدا، اخلاص است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغین باید اکسیر اخلاص را در خود تقویت کنند؛ خداوند بخیل نیست، لذا با پایین کشیدن کسی نمی توان خود را در بین مردم بالا برد.

کارشناس مذهبی یادآور شد: دشمن درحال تلقین این باور غلط در بین جامعه و خاصه قشر روحانیت است که «مردم روحانیت را نمی خواهند»، قطع به یقین شواهد امر، مطلب دیگری است.

حجت الاسلام دانشمند عنوان کرد: هدایت و جذب نسل جوان دو رسالت اصلی روحانیت است، اما نباید در این مسیر به هر طریقی دست بزنیم؛ هدایت از جذب جوانان مهمتر است و دین را سلیقه ای به مردم ارائه نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان، عوام فهم و خواص پسند صحبت کنند، این در حالی است که عده ای به اشتباه عوام پسند و خواص فهم سخن می‌گویند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha