پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ربانی

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با انتقاد از برخی سازمان‌ها که نگاه مناسبی به روابط عمومی ندارند، گفت: نباید به روابط عمومی با دید نازل و غیر شایسته‌ای نگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که در هتل اشراق مشهد برگزار شد، مسئله روابط عمومی را بسیار مهم و دارای نقش حیاتی برشمرد و با انتقاد از برخی سازمان‌ها که نگاه مناسبی به روابط عمومی ندارند، گفت: نباید به روابط عمومی با دید نازل و غیر شایسته‌ای نگاه کرد.

وی که به صورت ویدئو کنفرانس در این همایش حضور داشت، با بیان اینکه روابط عمومی، پیشانی یک سازمان تلقی می شود، به آسیب‌شناسی موضوع روابط عمومی پرداخت و افزود: یکی از عوامل موثر در این موضوع، نوع برخورد برخی از عزیزانی است که در روابط عمومی کار می‌کنند، که متاسفانه به کار خود ایمان ندارند و این آسیبی جدی است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه باید به کار خودمان ایمان داشته باشیم و ارزش کار خودمان را بدانیم، گفت: مسئله روابط عمومی، مسئله اجتماعی، ارتباطی و اعتمادسازی بین مردم، مخاطبین و رسانه‌ها با سازمان هاست؛ لذا لازم است تا نوع نگاهمان را به روابط‌عمومی، متحوّل کنیم.

وی، نگاه به روابط عمومی را در دو شاخه تقسیم کرد و افزود: یک نگاه سُنتی داریم و یک نگاه متحولانه که بر اساس نیازها و تجربیات امروز انجام می‌شود و این نگاه در آموزه‌های دینی، اصولی دارد که اگر رعایت نشود آن اعتماد حاصل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی به بیان اصول روابط عمومی بر اساس آموزه‌های دینی پرداخت و گفت: حُسن خلق، حلم و بردباری، رازداری و صیانت از آبروی افراد (که گاهی عدم رعایت آن باعث ایجاد بحران می‌شود)، صداقت، انصاف در کلام و رفتار با هدف جلب اعتماد عمومی و در نهایت ارتباط فعال و موثر با مردم، رسانه ها و بدنه‌ی سازمان، از اصول دینی روابط عمومی است که باید به آن توجه شود.

وی با استناد به آیه شریفه "وَ قُل رَبِّ زِدنی عِلماََ" به بیان ضرورتِ به روزرسانیِ اطلاعات پرداخت و گفت: بدانید که ما اطلاعاتمان ناقص است، پس باید به طور مرتب دانشمان را به روزرسانی کنیم و تجربیات روابط عمومی‌های دیگر را نیز ببینیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، برگزاری چنین جلسات آموزنده‌ای را هر سال یا شش ماه یکبار لازم ارزیابی کرد و افزود: باید از آنهایی که فعّال هستند و بهتر خدمت کرده‌اند، تشویق و تقدیر شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی در پایان خطاب به مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: عزیزان من! شما یک معامله‌ای با خدا کنید، بین خودتان و خدا درست عمل کنید، صادقانه عمل کنید و بدانید اگر مسئول مافوق ندید، خدا می بیند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha