دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدرضا فلاح شیروانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: جان‌مایه‌ی "اراده ملی" از نظر رهبر عزیز انقلاب، "پیشرفت" است و پیشرفت هم، در گرو رشد اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی از اساتید حوزه، در سومین دفاعیه‌ هسته علمی حل مسئله که با عنوان “اندیشه آزاداندیشی” در دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه برگزار شد، به تبیین مختصات آزاداندیشی پرداخت و ضرورت آزاداندیشی به همراه مختصات آن را تشریح کرد.

وی، مختصات لازم برای آزاداندیشی را در چهار مورد خلاصه کرد و گفت: مورد اول اینکه آزاداندیشی، خواسته رهبری است که به تکرار و گلایه رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح، بیان داشت: آزاداندیشی، وعده انقلاب بوده و یک بُعد حقوقی برای تحقق آن پیدا می‌کند.

این استاد راهبرِ هسته‌ی علمی حل مسئله، وجود و امتدادِ تمدّنِ غربیِ آزاداندیشی را به عنوان سومین مورد از مختصات آزاداندیشی معرفی کرد و در تبیین مورد چهارم گفت: همین که در درون جامعه، جریانی، پرچم آزاداندیشی را همیشه علم خود قرار داده و ضربات زیادی را به جبهه خودی وارد کرده است، به عنوان چهارمین مورد از مختصات آزاداندیشی، قلمداد می‌شود.

وی در ادامه مباحث خود، به تشریح نتیجه‌ی تحقیق و تفحص چندساله خود بر روی بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: به عقیده من حضرت آقا، روح انقلابی‌گری را در آزاداندیشی می‌دانند.

استاد حوزه علمیه، در پایان دفاعیه‌ی خود، جان‌مایه‌ی "اراده ملی" را از نظر رهبر عزیز انقلاب، "پیشرفت" معرفی کرد و گفت: پیشرفت هم در گرو رشد اجتماعی است و علت انحصاریِ این رشد اجتماعی از نظر حضرت آقا، آزاداندیشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha