شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه توزیع باید عادلانه باشد، گفت: وقتی چیزی کم است مشکل برای مردم ایجاد می‌شود ولی وقتی توزیع آن ناعادلانه باشد مشکل مضاعف خواهد شد، بنابراین وقتی کالایی کمیاب عادلانه توزیع شود تحملش هم برای مردم آسان تر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیرعامل مجموعه نیروگاه حرارتی قم و معاون توزیع برق استان قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه هر کاری باید مطابق با اصول و ضوابط انجام شود، اظهار کرد: اسراف از مسائلی است که ربطی به تنگناها ندارد و نفس اسراف در اسلام حرام است اگرچه در زمان فراوانی باشد.

وی با بیان اینکه توزیع باید عادلانه باشد، گفت: وقتی چیزی کم است مشکل برای مردم ایجاد می شود ولی وقتی توزیع آن ناعادلانه باشد مشکل مضاعف خواهد شد بنابراین وقتی کالایی کمیاب عادلانه توزیع شود تحملش هم برای مردم آسان تر است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، با اشاره به کاهش بارندگی ها بر لزوم مصرف بهینه تأکید کرد و گفت: دعا برای افزایش بارندگی ها خوب است و حتما باید انجام شود ولی باید به لوازم دعا هم عمل و از اسراف پرهیز شود.

وی، ادامه داد: در بحث تولید انرژی الکتریکی باید به ایجاد نیروگاه های خورشیدی نگاه جدی شود زیرا از همه جهت به نفع مردم است.

همچنین در این دیدار حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه افزایش دما باعث افزایش مصرف آب و برق می شود، افزود: در حوزه آب دو چالش جدی داریم که یکی چالش کمّی است که به خاطر کمی بارشی های اخیر و خشکسالی، سهم استان قم از سد کوچری کاهش پیدا کرده و ما را به سمت این برده که از چاه های داخل شهر استفاده کنیم.

وی، با بیان اینکه شوری آب چاه های داخل قم بیش از ۱۵ برابر حد مجاز است و استفاده از آب چاه برای مصارف شهری کیفیت آب را در تابستان پایین آورده است، گفت: اگر مصرف آب در داخل شهر ۱۰ درصد کاهش پیدا کند نیازی به استفاده از آب چاه نیست و می توانیم بدون کاهش کیفیت آب به راحتی از تابستان عبور کنیم به همین علت می‌توان از فرهنگ‌ غلط استفاده نادرست از آب به‌عنوان دومین چالش نام برد.

در ادامه حمید دهنوی معاون برنامه ریزی توزیع برق استان قم با بیان اینکه ما ۶۰۳ هزار مشترک در استان قم داریم که از طریق ۸ هزار ترانس، برق دریافت می کنند، افزود: میزان مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است و امسال یک ماه زودتر به رکورد اوج مصرف سال گذشته رسیده‌ایم.

وی، با بیان اینکه ما در سطح کشور با ناترازی تولید و مصرف انرژی روبرو هستیم، گفت: ما برنامه ریزی منظمی را انجام داده ایم تا کمترین خاموشی را به ویژه در بخش خانگی داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی توزیع برق استان قم، با بیان اینکه ما در حال حاضر ۷۸ مگاوات از انرژی خورشیدی استفاده می کنیم، گفت: این میزان تقریبا معادل ۹ درصد مصرف استان قم است که به دنبال افزایش این نوع تولید برق هستیم.

وی، تصریح کرد: ۸۰ درصد مشترکین ما خانگی هستند که ۳۷ درصد برق تولید شده را مصرف می کنند و در ایام اوج مصرف صرفه جویی در این بخش ضروری است.

توزیع عادلانه تحمل کمبودها را آسان‌تر می‌کند

توزیع عادلانه تحمل کمبودها را آسان‌تر می‌کند

توزیع عادلانه تحمل کمبودها را آسان‌تر می‌کند

توزیع عادلانه تحمل کمبودها را آسان‌تر می‌کند

توزیع عادلانه تحمل کمبودها را آسان‌تر می‌کند

توزیع عادلانه تحمل کمبودها را آسان‌تر می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha