پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دهشیری

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: زمانی می‌توان امید به موفقیت دستگاه قضا داشت که مردم قلبا از دستگاه قضا رضایت داشته باشند و دعای خیر آنها بدرقه راهمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد، روز گذشته در شورای اداری استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی مبنی بر پیگیری اجرای قوانین از همان ابتدای ابلاغ توسط دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: این اقدام در راستای بهداشت قضایی، پیشگیری از تخلفات و وقوع جرم و حمایت از مدیران جهادی و انقلابی انجام می‌گیرد.

وی بر لزوم اهتمام جدی تمام دستگاه‌های اجرایی بر حفظ حقوق بیت المال تأکید کرد و گفت: متأسفانه بعضا شاهد تضییع حقوق بیت المال توسط ادارات متولی هستیم که این موضوع ناشی از اهمال و ضعف کارشناسان حقوقی ادارات است که ضمن تذکر، آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به کارشناسان حقوقی ادارات در دستگاه قضا فراهم است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: با توجه به سند تحول و تعالی، دستگاه قضا از حالت انفعال خارج شده، بنابراین مطالبه‌گری از ادارات در راستای وظایف محوله با جدیت پیگیری خواهد شد.

دهشیری، با بیان اینکه یکی از محورهای مهم در سند تحول، مردمی بودن دستگاه قضا است، خاطر نشان کرد: زمانی دستگاه قضا موفق است که بتواند حق فرد ضعیف را از فرد دارای قدرت و ثروت بدون ملاحظه بگیرد.

وی افزود: زمانی می‌توان امید به موفقیت دستگاه قضا داشت که مردم قلبا از دستگاه قضا رضایت داشته باشند و دعای خیر آنها بدرقه راهمان باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای حادثه هفتم تیر، یادآور شد: شهید بهشتی از چهره‌های مشهور معتقد و مدافع ولایت بود که هم بر علوم دانشگاهی و هم علوم حوزوی مسلط و هم از جنبه‌های مختلف ممتاز، برجسته و شاخص بود.

دهشیری، به ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: شاخصه‌ها و ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی همانقدر که برای دوستان انقلاب جذاب و شیرین بود، برای دشمنان که مانع بر سر راه خود می‌دیدند، غیر قابل تحمل بود، به همین دلیل ابتدا دست به ترور شخصیتی و سپس ترور فیزیکی آن شخصیت بزرگ زدند که ضربه‌ای جبران ناپذیر برای انقلاب نو پای اسلامی بود.

وی با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ تیر به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: تیرماه ۱۳۶۰ آبستن اتفاقات و یادآور خاطرات تلخ بسیاری از جمله واقعه هفتم تیر، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، بمباران شیمیایی سردشت، حمله ناو وینسنس به هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ مسافر و ترور شهید کچویی و شهید آیت الله صدوقی برای ملت ایران است و این نامگذاری اگرچه دیر اما به حق انجام شده، که اینها بخش کوچکی از جنایات آمریکا در حق مردم و نظامی بود که می‌خواست مستقل باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha