سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: دلایل بالارفتن سن ازدواج و همچنین ازدواج نکردن جوانان و صاحب فرزند نشدن، دلایلی بی پایه و اساس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت با اشاره به فرارسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در امر ازدواج با ۲ پدیده دور از عقل و شرع مواجه هستیم که یکی بالارفتن سن ازدواج دختران و پسران و دیگری عدم فرزندآوری و یا تعداد کم فرزندان است.

وی دلایل مطرح شده برای این دو پدیده را بهانه های بی پایه و اساس عنوان کرد و گفت: با توجه به پیری جمعیت و کم فرزندآوری توسط زوج ها، دولتمردان باید تدابیر لازم را برای جوان شدن جامعه همانند بعضی از کشورهای دیگر فراهم کنند که البته در این زمینه، همه ما مسئول هستیم و با توجه به مقام و مسئولیتی که داریم باید در این بخش گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: از سوی دیگر هر شخصی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور دیگری را دارد، ابتدا به جوانی جمعیت آن کشور نگاه می کند که این یک امر طبیعی است و در موارد دیگر نیز توجه همه به جوانی جمعیت یک کشور است که به همین دلیل جوانان ما باید به امر مقدس ازدواج، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه رشت در ادامه به در پیش بودن سالروز شهادت حجاج ایرانی نیز اشاره و بیان کرد: در ششم ذی الحجه سال ۶۶، زائران ما توسط آل سعود در عربستان به شهادت رسیدند و همان زمان امام راحل فرمودند که منتظر ذلت آل سعود هستیم که هم اینک نیز شاهدیم که یکی از این ذلت‌ها، توسط ملت یمن انجام شده و ذلت‌های دیگر آنان نیز فرا خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی همچنین به در پیش بودن سالروز شهادت تعدادی از هموطنان بی گناه ایران توسط استکبار جهانی اشاره و خاطرنشان کرد: ناو آمریکایی وینسنس آمریکا یک هواپیمای مسافربری را مورد هدف موشکی قرار داد و ۲۹۰ نفر از هم‌وطمنان بی گناه ما را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: این جنایت در تاریخ آمریکا یک لکه سیاهی است که همیشه ماندگار خواهد ماند و بر اساسی فرموده مقام معظم رهبری ، از روز ششم تا ۱۲ تیر ماه باید به نام حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود و در این هفته، جنایتهای آمریکا به جهانیان ارایه شود.

امام جمعه رشت افزود: جنایتهای آمریکا در جهان به خصوص جنایتهای این استکبار جهانی در حق ملت ایران کم نیست و در تاریخ، چیزی جز جرم و جنایت از دولتمردان آمریکا مشاهده نکردیم و به همین دلیل ملت ما هیچگاه جنایتهای آمریکا را فراموش نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی در خاتمه گفت: با این وجود متاسفانه هنوز تعدادی، خواهان کنار آمدن با آمریکا هستیم اما آنان باید بدانند که از آمریکا جز جرم و جنایت چیز دیگری به ملت ایران نخواهد رسید چون تاریخ این امر را ثابت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بابائی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    درپاسخ به قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار! آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون درعراق، افغانستان، لیبی ومنطقه خاورمیانه بیش از 999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درمنطقه شده است. دولتمردان آمریکایی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند/ و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی خیانتکار ازسال 2003 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی آمریکایی ها نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟ و مجامع حقوق بشری ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟ آنچه امروز درسوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، یمن، لبنا، نوارغزه، فلسطین، منطقه و جهان دیده می شود منعکس کننده جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی آمریکا ومتحدانش است. قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک مورد اعتماد ما نیست. حرف قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک دیگر چه اعتباری دارد؟ چه کسی باور می کند قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک نگران حقوق بشر درعراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، نوارغزه، فلسطین، میانمار، سوریه، یمن، منطقه وجهان است. آمریکا جنایتکارناقض حقوق بشراست / پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق بشرنخواهد بود. قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک سیاه ترین پرونده حقوق بشر را دارد. آمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون به همراهی انگلیس با کمک مالی برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات، بحرین، مغرب واردن ازتروریسم برای تغییر حکومت ها استفاده می کند وهمچنان نیزادامه می دهد. حکم دادگاه بی عدالت آمریکا جنایتکار ضد علیه ایران، مصرف داخلی آمریکا است. دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد. دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازالقاعده کرد. دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازگروهک تروریستی منافقین کرد. دولت آمریکا بیشترین حمایت را از طالبان کرد. دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازتکفیری ها کرد. دولت آمریکا بیشرین حمایت را از گروه های تروریستی کرد. دولت آمریکا بیشرین حمایت را از مخالفان سوری کرد. دولت آمریکا بیشترین حمایت را از ارتش آزاد سوریه کرد. دولت آمریکا بیشترین حمایت را از جبهه النصره کرد.